سرنوشت گرشاسبی در گرو خصوصی یا دولتی بودن پرسپولیس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هنوز معین نیست که آیا قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل حال مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم می گردد یا نه.

سرنوشت گرشاسبی در گرو خصوصی یا دولتی بودن پرسپولیس

به گزارش خبرنگاران ، از وقتی حمیدرضا گرشاسبی مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را تحویل گرفت، هیچ روزی را بدون شایعه برکناری او نگذراندیم. چاریش را نمی دانیم اما همیشه یک نفر بود که شایعه برکناری گرشاسبی را بر سر زبان ها بییندازد و امروز بهترین بهانه را در دست دارند برای قطعی خواندن جدایی او: قانون منع بکارگیری بازنشستگان.

حالا که این قانون به اجرا گذاشته شده و مدیران ازنشسته باید دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی را ترک نمایند، شایعه رفتن حمیدرضا گرشاسبی جدی تر هم شده اما جالب، سکوت این روزهای اوست که بهترین انتخاب بوده و مهم تر اینکه خود گرشاسبی و دیگر مدیران باشگاه پرسپولیس هم نمی دانند که این باشگاه دولتی است یا خصوصی و اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل حال آنها می گردد یا نه.

این را از حرف های روز یکشنبه آقای مدیرعامل برداشت کردیم که می گفت: ابتدا باید ببینیم این قانون شامل حال پرسپولیس می گردد یا نه. ما تا 15 آذر که زمان اعلام شده برای خداحافظی از دستگاه های دولتی است، صبر می کنیم تا ببینیم این قانون بازنشستگی شامل حال پرسپولیس هم می گردد یا نه اما طبق عهد و پیمانی که با خدا و وجدان خودمان بسته ایم، تا آخرین لحظه حضورمان برای موفقیت پرسپولیس تمام توان مان را می گذاریم و کار خواهیم کرد.

از این صحبت ها می گردد فهمید که هنوز تکلیف این باشگاه برای خصوصی یا دولتی بودن معین نیست چرا که اگر باشگاه پرسپولیس دولتی باشد، مدیران بازنشسته اش باید مانند بسیاری از نفرات در سایر فدراسیون ها بروند و جایگاه خود را در اختیار جوان ترها قرار بدهند. اتفاقا شنیدیم وزارت ورزش هم پروسه خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را شروع نموده که اگر چنین باشد، آنوقت حمیدرضا گرشاسبی می تواند همچنان به عنوان مدیرعامل فعالیت کند و حضورش هم قانونی خواهد بود.

موضوع مهم اما همین بلاتکلیفی در خصوصی و یا دولتی بودن است که امیر عابدینی مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در مصاحبه روز دوشنبه خود درباره اش گفته بود: سال 1380 پس از آنکه باشگاه پرسپولیس از بخش خصوصی گرفته شد، به دولت منتقل و امتیاز آن هم به سازمان تربیت بدنی وقت واگذار شد. سه سال پیش دولت قصد داشت 100 درصد سهام پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کند که این اتفاق رخ نداد. از طرفی پول باشگاه پرسپولیس به طور مستقیم به حساب آنها واریز نمی گردد بلکه بودجه به حساب خزانه دولت می رود و سپس به حساب آنها واریز می گردد. همه این مسائل به صورت شفاف نشان می دهد که باشگاه پرسپولیس یک باشگاه کاملا دولتی است.

البته کاملا طبیعی است که بر خلاف همیشه، حالا خیلی ها دوست دارند باشگاه پرسپولیس دولتی باشد و گرشاسبی رفتنی. موضوعی که تا امروز به طور دقیق و واضح حرفی درباره اش زده نشده و حمیدرضا گرشاسبی هم گفته که برای معین تکلیفش منتظر اعلام وزارت ورزش است. مهم ترین موضوع اما همان دولتی و یا خصوصی بودن باشگاه است که تکلیف خیلی مسائل را روشن خواهد نمود.

مالکان اصلی باشگاه پرسپولیس وزارتخانه های ورزش و جوانان و امور اقتصادی و دارایی هستند و باشگاه به وسیله مجمع اداره می گردد که سه وزیر از میان وزرای ورزش و جوانان، اقتصادی و دارایی و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در مجامع پرسپولیس و استقلال عضو باشند و در جلسات مجمع شرکت نمایند. در سال های اخیر اینگونه بوده که وزیر ورزش و جوانان همیشه در این جلسات حضور پیدا می نموده و دیگر وزرا در جلسات مجمع باشگاه های پرسپولیس و استقلال غایب بوده اند.

از طرفی این دو باشگاه باید خودشان درآمدزایی داشته باشند اما درآمدشان ابتدا باید به حساب خزانه دولت واریز گردد و سپس به حساب باشگاه بازگردد. بر اساس قوانین بین المللی، هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نمی توانند در مجامع بین المللی یک مالک داشته باشند اما خب شرایط مالکیت این دو باشگاه شفاف نیست و به همین دلیل مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نمی داند که با توجه به مالکیت دولتی این باشگاه، آیا قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل حال او هم می گردد یا نه.

گفته بودند 26 آبان ماه آخرین روزی است که بازنشستگان باید جایگاه خود را تحویل بدهند که از 12 فدراسیون اعلام شده، 7 رئیس پست های شان را ترک کردند اما در فوتبال کسی هنوز جایگاه خود را تحویل نداده و گرشاسبی هم گفته برای روشن شدن وضعیتش تا 15 آذر که آخرین مهلت بازنشسته هاست، در باشگاه پرسپولیس منتظر می ماند.

2 - 670

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2585

به "سرنوشت گرشاسبی در گرو خصوصی یا دولتی بودن پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت گرشاسبی در گرو خصوصی یا دولتی بودن پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید