تاج: در این فیفادی قطعا تیم ملی سرمربی ندارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، من با آقای ناظمی در این خصوص شوخی کردم. حتی دیدم او چند نفری را بین گزینه ها گذاشته که بعضی از آنها از جهان رفته اند. با این حال فدراسیون در مورد سرمربیگری تیم ملی تصمیم می گیرد و کسی تعجیلی ندارد.

تاج: در این فیفادی قطعا تیم ملی سرمربی ندارد

ناظمی چند گزینه اعلام نموده بود که بعضی شان از جهان رفته اند

مهدی تاج پس از برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال جوابگوی سوالات خبرنگران بود و درباره مسائل مخالف حرف زد.تاج ابتدا گفت: یکی از بهترین مجامعی بود که در این 14 سال حضورم در فدراسیون و قبل از آن در اتحادیه فوتبال، دیدم. یکی از بهترین ها و البته پر حرف ترین بود که همه حرف های خودشان را زدند. اهم مبحث هم درباره پرسپولیس و استقلال بود که یکی در مورد خصوصی سازی آنها بود که آقای وزیر صحبت کردند و بحث بعدی هم درباره ساختمان های آنها که باید به این دو باشگاه محول کنیم، اما ابتدا دادگستری باید در این خصوص کارشناسی کند. یکی از مسائل برای خصوصی سازی آنها معین تکلیف همین ساختمان هاست.

آیا ساختمان های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تحت مالکیت فدراسیون فوتبال است؟

خیر، ساختمان این باشگاه ها تحت مالکیت ما نیست، بلکه این ساختمان ها برای خود باشگاه هاست که فقط دادگستری باید آنها را قیمت گذاری کند تا ما بتوانیم به صورت قانونی سند را واگذار کنیم. فکر می کنم این اتفاق هم اوایل سال آینده صورت بگیرد.

درباره مباحث اقتصادی مطرح شده در مجمع چه صحبتی دارید؟

در مجمع آنچه وجود داشت، شفاف سازی در مورد مسائل اقتصادی بود که خودم روی شفافیت تأکید داشتم. از یک ماه پیش آنچه درآمد داشتیم، هزینه نموده بودیم، مشکوک الوصول بود یا آنچه در دادگاه با اسپانسرهای ما معین تکلیف شده بود را به مجمع ارائه کردیم. اعضا اسناد را داشتند، وزیر محترم روی موضوع اشراف داشتند و ما هم خوشحالیم که تأییدیه مباحث اقتصادی مان را از مجمع گرفتیم.

علت استعفای علی کفاشیان که شب قبل از برگزاری مجمع صورت گرفت چه بود؟

ابتدا باید از زحمات کفاشیان تشکر کنم. او در حوزه فوتبال بسیار زحمت کشید که سال ها رئیس فوتبال بود و من نایب رئیس او بودم و در این چهار سال هم خیلی به ما یاری کرد. پیش از هر قانونی، در اساسنامه فدراسیون آمده که 65 سال محدودیت سنی اعضای هیئت رئیسه است و طبق همین اساسنامه ایشان رفتنی شدند. خود او هم مصاحبه نموده بود که قبل از عید می رود و این موضوع باید قبل از مجمع معین تکلیف می شد و باید جانشین او را در مجمع بعدی معرفی کنیم. اگر پس از مجمع بود این اتفاق رخ می داد، بحث جانشین به بعد از مجمع بعدی مان می رفت، اما اکنون رئیس فدراسیون فردی را برای نایب رئیسی معرفی خواهد نمود که اگر در مجمع رأی نیاورد، گزینه دیگری را معرفی می نماید.

گویا قرار است شما جانشین علی کفاشیان در پست نایب رئیسی AFC گرددید؟

کفاشیان تا 16 فروردین نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست و بعد از آن انتخابات جدید برگزار می گردد. ما در دو بخش کاندیدا هستیم که این دو بخش نایب رئیسی AFC و هیات اجرایی فیفاست که خودم در هر دو بخش کاندیدا هستم.

در ادامه مصاحبه رئیس فدراسیون فوتبال منتظر سؤال خبرنگاران بود و پرسید که درباره چه چیزی صحبت کنم که در این حین مازیار ناظمی، روابط عمومی وزارت ورزش اظهار داشت که درباره زیدان و مورینیو صحبت کنید که تاج در این خصوص گفت: من با آقای ناظمی در این خصوص شوخی کردم. حتی دیدم او چند نفری را بین گزینه های مربیگری تیم ملی گذاشته که بعضی از آنها از جهان رفته اند. با این حال فدراسیون در مورد سرمربیگری تیم ملی تصمیم می گیرد و کسی تعجیلی ندارد، اما تأخیر آن هم جایز نیست. ما فیفادی را در پیش داریم که قطعاً سرمربی جدید در این فیفادی نخواهد بود و امکان دارد این فرصت را مانند قطر یا دیگر کشورها به لیگ بدهیم تا فشار از روی تیم ها در لیگ قهرمانان آسیا برداشته گردد. می بینید قطر که سرمربی و امکانات خوبی هم دارد، در این فیفادی اردو برگزار نمی نماید.

آیا فدراسیون فوتبال گزینه ای برای انتخاب سرمربی تیم ملی دارد؟

گزینه هایی داریم، اما نمی توانم بگویم. اگر اسم بگویم، هم می تواند افزایش قیمت مربیان را در بر داشته باشد و هم امکان دارد به اظهار نظرهایی منجر گردد که این اتفاق روند کار ما را کند خواهد نمود.

گزینه داخلی دارید یا نه؟

خیر، خیر!

ماجرای پول هایی که حسین هدایتی به فدراسیون فوتبال داده چه می گردد و بهتر نیست در این خصوص هم شفاف سازی صورت بگیرد؟

خوشبختانه این بار سعی کردم بهترین شفافیت را در فدراسیون فوتبال داشته باشیم و در هیچ سالی در مجمع اینگونه نبود. اتفاقاً خودم در مورد هدایتی سؤال کردم و عدد را استخراج کردیم. یاری هایی در زمان آقای کفاشیان بوده و طبق اعلام دادستان محترم عدد یاری شده به فدراسیون فوتبال خیلی زیاد نیست. منتظر می مانیم که دادگاه نظرش را بدهد و اگر حکم بدهند، عدد زیادی نیست که برای مان سخت باشد و این عدد برای ما قابل پرداخت خواهد بود. درباره معین و تکلیف آن هم نهاد قضایی اعلام نموده، خودش موضوع را اعلام می نماید.

عملکرد کارلوس کی روش مثبت بوده. چرا او را در تیم ملی حفظ نکردید و تلاشی برای این کار صورت نگرفت؟

کی روش عملکرد قابل دفاعی داشته و نظر من این بوده است اما اکنون او سرمربی تیم ما نیست و باید درباره آینده خودمان، سرمربی خودمان صحبت کنیم و تمرکزمان را روی این موضوع بگذاریم.

انتخاب دبیرکل فدراسیون فوتبال به کجا رسید؟

انتخاب دبیرکل را باید به آینده موکول کنیم و در هیئت رئیسه به نتیجه برسیم. کمیته داوران ما هم تغییر نموده و رئیس آن موقت خواهد بود. باشگاه های ما حقیقتاً در حال آسیب دیدن از ناحیه داوری هستند. بحث VAR را هم اظهار داشتیم و برای دربی هم احتمالاً آقای کولینا به تهران می آید. ما سخت افزار VAR را تا حدود زیادی تهیه نموده ایم، اما اگر بگویم صد درصد شرایط فراهم است، دروغ گفته ام. VAR را دنبال می کنیم تا با برنامه ریزی خوبی پیش برویم.

بودجه سال 98 فدراسیون چگونه خواهد بود؟

بودجه سال جاری ما خوب بود و افزایش چشمگیری هم داشت. در مجمع دیدید شرایط چطور بود و اکنون هم بودجه ما حدود 100 میلیارد خواهد بود. حدود 3 میلیارد کسری بودجه داریم که سعی می کنیم جبران کنیم.

بالاخره پاداش فوتسالیست ها پرداخت می گردد؟

در فوتبال وقتی به جام جهانی صعود می کنیم، 8 درصد باید به سرمربی بدهیم و بازیکنان هم پاداش می گیرند، ولی در فوتسال و فوتبال ساحلی 2 ریال هم به ما ندادند و فقط هزینه داریم و پاداش هم باید بدهیم. علت اصلی به تأخیر افتادن پاداش ها فقط همین مسئله است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5342

به "تاج: در این فیفادی قطعا تیم ملی سرمربی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاج: در این فیفادی قطعا تیم ملی سرمربی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید