لبنان در بحران ، 130 زخمی در دومین روز ناآرامی ها ، احتمال بازگشت حریری به قدرت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هزاران نفر از شهروندان معترض لبنانی برای دومین شب پیاپی به خیابان های بیروت آمدند و در میانه آتش و گازهای اشک آور خواهان قدرت دریافت دولتی مستقل و ضدفساد شدند.

لبنان در بحران ، 130 زخمی در دومین روز ناآرامی ها ، احتمال بازگشت حریری به قدرت

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکای، معترضان لبنانی در شرایطی با نیروهای امنیتی درگیر شدند که انتظار می رود مجلس لبنان در نشست خود بار دیگر به سعد حریری، نخست وزیر مستعفی اعتماد کند و مسئولیت تشکیل کابینه را بار دیگر به این چهره پرحاشیه بسپرد. این در حالی است که حریری در دور پیشین آشوب ها از مقام خود کناره گیری نموده و به معترضان در خیابان های بیروت پیوسته بود.

  • سعد حریری استعفا کرد | سخنان حریری در لحظه اعلام استعفا

شهروندان خشمگین لبنانی در میدان نجمه در بیروت گرد هم آمدند؛ جایی که مجلس لبنان در آن واقع شده است و درهایش از حدود 60 روز پیش و شدت دریافت اعتراض ها به روی مردم بسته است. آنچه در شامگاه یکشنبه در بیروت رخ داد، یکی از خشن ترین رویارویی های مردم و نیروهای امنیتی بود و گفته می گردد به زخمی شدن دست کم 130 نفر از دو طرف انجامیده است. هر چند بیشتر آسیب های سطحی است و کمتر از 20 نفر برای درمان به مراکز پزشکی منتقل شده اند.

پلیس ضدشورش و نیروهای امنیتی برای پراکندن مردم از خیابان ها از ماشین آب پاش استفاده کرد و آمار صلیب سرخ هم حاکی از آسیب دیدن بیش از 100 نفر در ناآرامی هاست. انتظار می رود نمایندگان مجلس در لبنان امروز برای بازگرداندن حریری به قدرت به توافق برسند. کوشش های پیشین احزاب مختلف در مجلس برای معرفی یک نخست وزیر تازه به دلیل شدت دریافت اختلاف ها به نتیجه رسید و همه راه ها دوباره به حریری ختم شد.

کشورهای خارجی یاری های اقتصادی خود را به لبنان به حالت تعلیق درآورده و منتظر شکل دریافت یک دولت تازه هستند. لبنان بدون دولت در دو ماه اخیر صحنه درگیری های سیاسی و کف خیابانی بوده و شاید امروز آرامش بار دیگر به این کشور پرآشوب بازگردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19102

به "لبنان در بحران ، 130 زخمی در دومین روز ناآرامی ها ، احتمال بازگشت حریری به قدرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان در بحران ، 130 زخمی در دومین روز ناآرامی ها ، احتمال بازگشت حریری به قدرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید