سفیر برلین در لندن: توافق برگزیت تغییری نخواهد کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سفیر آلمان در انگلیس با وجود حمایت از رایزنی با نخست وزیر جدید انگلیس درباره روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا تاکید نمود که در توافق موجود، تغییری ایجاد نخواهد شد.

سفیر برلین در لندن: توافق برگزیت تغییری نخواهد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پیتر ویتیج سفیر آلمان در انگلیس تاکید نمود که در توافق موجود با اتحادیه اروپا برای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) تغییری رخ نمی دهد.

وی امروز چهارشنبه در این مورد به شبکه خبری بی. بی. سی گفت: وقتی که نخست وزیر جدیدی در این کشور به قدرت برسد، ما ایده های جدید را آنالیز خواهیم کرد اما اینکار را با در نظر دریافت این موضوع مهم که توافق خروج همینطور که هست، باقی خواهد ماند، صورت می دهیم.

ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس، سه بار توافق با اتحادیه اروپا را که ترتیبات پشتیبان را نیز دربرمی گرفت سه بار به مجلس ارائه کرد اما قانون گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند.

او سوم خرداد سال جاری با اعلام شکست کوشش هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را بیان کرد و در تاریخ هفتم ژوئن (17 خرداد) رسماً از سمت خود استعفا داد.

می به مدت 3 سال، از سال 2016 و بعد از استعفای جیمز کامرون، نخست وزیری دولت انگلیس و رهبری حزب محافظه کار را برعهده داشت.بوریس جانسون وزیر امور خارجه پیشین این کشور که بیشترین شانس را برای تصاحب این مقام در اواخر ماه جولای دارد، پیش تر بیان کرد اگر در انتخابات پیروز گردد، با توافق یا بی توافق از اتحادیه اروپا خارج می گردد.

او یکی از رهبران کمپین برگزیت بود و توانست با وعده های فریبنده، بسیاری از مردم بریتانیا را ترغیب کند به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی دهند. وی روی بدنه اتوبوس قرمز رنگ معروف کمپین برگزیت خود نوشته بود: هفته ای 350 میلیون پوند به اتحادیه اروپا می فرستیم.

جرمی هانت وزیر امور خارجه کنونی بریتانیا و رقیب جانسون نیز روز گذشته با اعلام این که تفاوت چندانی با جانسون ندارد گفت که او هم در صورت انتخاب، تحت هر شرایطی در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) برگزیت را اجرایی می نماید.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد با شوک مالی و سیاسی شدیدی روبرو خواهد شد.

انتهای پیغام/

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9455

به "سفیر برلین در لندن: توافق برگزیت تغییری نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر برلین در لندن: توافق برگزیت تغییری نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید