خبرنگاران ویروس کرونا در دمای 70 درجه پنج دقیقه زنده می ماند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: مقاومت و بیماری زایی ویروس کرونا با افزایش دما کم می گردد و در دمای 70 درجه فقط 5 دقیقه زنده می ماند.

خبرنگاران ویروس کرونا در دمای 70 درجه پنج دقیقه زنده می ماند

کمیته مشورتی دندانپزشکی کرونا، معاونت درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ویروس کرونا در دمای 4 تا 22 درجه 14 روز زنده می ماند و همین مدت بیماری زایی دارد. بیماری زایی این ویروس در دمای 37 درجه به دو روز کاهش می یابد. در دمای 56 درجه میزان ماندگاری و بیماری زایی ویروس کرونا به 30 دقیقه می رسد و در دمای 70 درجه پس از پنج دقیقه ویروس از بین می رود.

بر اساس اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، میزان ماندگاری ویروس کرونا بر روی کاغذ سه ساعت، روی پارچه و چوب دو روز، روی شیشه چهار روز، روی استیل، پلاستیک و سطح درونی ماسک 7 روز و روی سطح خارجی ماسک بیش از 7 روز زنده می ماند و بیماری زایی دارد.

همچنین مطالعات کمیته مشورتی دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت نشان داده است که هیدوکلریت رقیق شده 5 درصد و الکل رقیق شده 70 درصد بعد از پنج دقیقه ویروس را می کشد و آب و صابون با آب دمای 22 درجه بعد از 15 دقیقه ویروس را نابود می نماید البته شستن دست با آب و صابون بعد از 20 ثانیه باعث شست و شوی ویروس می گردد و ویروس را با خود می برد اما باعث تخریب و از بین رفتن ویروس نمی گردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28981

به "خبرنگاران ویروس کرونا در دمای 70 درجه پنج دقیقه زنده می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ویروس کرونا در دمای 70 درجه پنج دقیقه زنده می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید