8 روش برای القای مثبت گرایی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مثبت گرایی یکی از ضروریات زندگی است می توان به راحتی اعتماد و امید را به فرد مقابل انتقال داد. همه می دانیم که به وسیله مثبت گرایی به راحتی می توانیم به سمت موفقیت سوق پیدا کنیم، اما آیا شما یک حس مثبت دائمی را نسبت به فضای بیرون از خود به نمایش می گذارید؟ در این قسمت نکاتی را به شما آموزش می دهیم که با به

8 روش برای القای مثبت گرایی

8 روش برای القای مثبت گرایی

مثبت گرایی یکی از ضروریات زندگی است می توان به راحتی اعتماد و امید را به فرد مقابل انتقال داد. همه می دانیم که به وسیله مثبت گرایی به راحتی می توانیم به سمت پیروزیت سوق پیدا کنیم، اما آیا شما یک حس مثبت دائمی را نسبت به فضای بیرون از خود به نمایش می گذارید؟ در این قسمت نکاتی را به شما آموزش می دهیم که با به کارگیری آنها به راحتی بتوانید انرژی مثبت خود را به دیگران هم انتقال دهید.

1-سلام و احوالپرسی با همکاران

شاید به نظرتان سلام و احوالپرسی با همقطاران یک امر بدیهی باشد، اما آنقدرها هم که شما تصور می کنید پیش پا افتاده نیست. این کار چند لحظه بیشتر وقت شما را نمی گیرد اما در عوض باعث می گردد که در نظر دوستان و همکارانتان فرد خوش مشرب، جالب، و به یادماندنی جلوه کنید.

من در طول زندگی شغلی خود هم شغل های تمام وقت داشتم و هم به اسم مشاور برای شرکتهای بسیاری در شهرهای عظیم و مختلفی فعالیت داشتم. خیلی از افراد را می دیدم که با سر پایین و چهره ترشرویی رفت و آمد می کردند. یادم می آید یک بار برای شرکتی مشاوره می کردم. مدیر امور مالی هر روز صبح که می آمد مستقیم به سمت دفتر خود می رفت و حتی یک لحظه هم توقف نمی کرد که به افرادی که بر سر راهش قرار دارند نیم نگاهی بیندازد. حتماً تا به اینجا خودتان متوجه شده اید که او یکی از افرادی بود که هیچ کس به او علاقه ای نداشت. شاید کار او با اعداد و ارقام قابل ستایش بود اما او در روابط خود با مردم یک فاجعه بود.

2-لبخند:این کار هم شاید بدیهی باشد اما افراد بسیار کمی هستند که در زمینه شغلی این کار را انجام می دهند. زمانی که مشغول صحبت کردن با کارکنان هستید و یا در حال سخنرانی هستید، اجازه دهید هر چند وقت یکبار لبخندی بر روی لبانتان بنشیند. آنقدرها هم که فکر می کنید کار دشواری نیست. با مشاهده یک لبخند گرم هر کسی احساس بهتری هم نسبت به خود و هم نسبت به شما پیدا می نماید.

مدیران و کارفرمایانی هستند که به صورت خود یک ماسک می زنند و زمانی که در حال صحبت کردن با خدمه، کارکنان و همکارانشان هستند به سختی چهره هایشان تغییر می نماید. اما پیروز ترین مدیران کسانی هستند که اعتماد به نفس کامل داشته، از زندگی خود لذت ببرند و از اینکه در زمان مناسب لبخند ملیحی بر لبان خود آورند هیچ ترسی به دل راه نمی دهند.

3-تحسین و تشکر:سعی کنید به طور روزانه از افراد تشکر کنید. کسانی که کارهایشان را دور از انتظار انجام می دهند مستحق تشکر و تمجید شما هستند. البته اگر این کار را در حضور سایرین انجام دهید که دیگر کارتان حرف ندارد!

ریچارد برنشن، مدیر یک مؤسسه مالی که به علت شور و اشتیاق زیادش در کار معروف شده بود در طی مصاحبه خود با مجله ثبت شرکت ها به خبرنگار گفته بود:تعریف کردن از دیگران باعث می گردد آنها رشد نمایند و انتقاد باعث می گردد که ریشه تمام خلاقیتها خشک گردد. اغلب افراد به این علت که عایدی بالاتری داشته باشند شغل های خود را ترک می نمایند و اولین علت استعفا هم همین مورد می باشد. اما کنار آمدن از کار فقط به خاطر مسائل مالی نیست، عده دیگری از افراد هم هستند که به این علت که به میزان کافی تایید نشده و سایرین آنها را به رسمیت نمی شناسند مجبور می شوند که شغل خود را عوض نمایند. یک رئیس شرکت که جزء میلیونرها هم هست گفته: مردم به چیزی فراتر از حقوق سر ماه احتیاج دارند این گفته کاملاً صحت دارد. افراد پایین مقام تر می خواهند که احساس نمایند کارشان مفید است و از دید سازمان و کارفرمای خود افراد ارزشمندی هستند.

4-با همه به خوبی رفتار کنید:سعی کنید هر روز صبح در محل کار خود یک کار زیبا و دلپسند را در خصوص یکی از همکاران خود انجام دهید. به ویژه آنهایی که مقام پایین تری نسبت به شما دارند. برای مثال پیغام تشکری برای آبدارچی که چای و شیرینی جلسه امروز را درست نموده بفرستید.

اگر فکر می کنید دیگران کارهای شما را زیر نظر ندارند یک خبر برایتان داریم. مدیران، همقطاران و افراد پایین رتبه همه و همه چشم به کار های شما دوخته اند و مرتباً در حال ارزیابی رفتار شما هستند. زمانی که سرمایه دار عظیم برنسن را به یک برنامه تلویزیونی دعوت نموده بودند او صورت خود را آراسته بود و روی سر خود موی مصنوعی گذاشته بود، درست مثل اینکه میخواهد در یک مسابقه زیبایی شرکت کند. او به شدت بر روی این امر تاکید می کرد و اظهار می داشت که از این طریق می توان تشخیص داد که افراد با اطرافیان خود چگونه برخورد می نمایند و برای آنها در چه حد ارزش قائل هستند.

5-خونسردی خود را حفظ کنید:زمانی که مسائل جزئی بر وفق مراد شما پیش نرفت نباید به سرعت از کوره در روید و بگذارید چنین مواردی خونسردی شما را از بین ببرند. از یک زبان مثبت و خوش بینانه در گفته های خود بهره ببرید و حرکات بدن خود را کنترل کنید. به عبارت دیگر با سرعت به سمت جلو و عقب راه نروید و انگشتان و دستان خود را به هم نفشارید. محکم و پایدار باشید و با قاطعیت صحبت کنید!

فرمانده ارشد مت اورسمن گفت که رهبران و فرماندهان باید در یک جو مملو از اعتماد به نفس زندگی نمایند. یک رهبر بدون توجه به اتفاقاتی که در اطراف او در حال رخ دادن است، باید محکم بر سر جای خود بایستد. او می گوید حتی اگر راه چاره مسئله ای در همان لحظه به فکرتان نمی رسد باز هم باید خونسردی خود را حفظ کنید و به دیگران القا کنید که همواره کنترل تمام امور را به دست خود دارید. در چنین شرایطی آن جو اعتمادی که قبلاً در خصوص آن با شما صحبت کردیم به حقیقت می پیوندد. زمانی که در شرایط فشار خوش بین باشید می توانید تاثیر بی نهایت مثبتی را در فکر دیگران از خود بر جای بگذارید. در جریان 11 سپتامبر، شهردار نیویورک رادولف گالیانی به اسم یکی از افرادی که تسلط کاملی بر نفس خود دارد شناخته شد.

او آنچنان تاثیری بر روی مردم گذاشت که تا به حال هیچ کجا دیده نشده بود. یکی از افرادی که تحت تاثیر شدید او قرار گرفته بود اپرا وینفری بود. اپرا در خصوص او اینچنین می نویسد:در روزهایی که برای همه سخت بود، او آنچنان اعتماد به نفسی داشت و آنچنان محکم و پر صلابت به خانواده های بازماندگان قوت قلب می داد که مردم به او لقب شهردار آمریکا دادند.

6- e-mail های خود را شخصی کنید (personalized): زمانی که شما برای کسی نامه الکترونیکی می فرستید هیچ کس نمی تواند ظاهر و یا حرکات شما را ببیند، به همین علت به راحتی می تواند شما را یک فرد رک، متکبر و خودخواه تصور کند به همین علت چند ثانیه بیشتر وقت بگذارید و نامه هایتان را شخصی کنید.

به این مثال توجه کنید؛ به جای اینکه بنویسید من گزارش را تا ساعت 2 بعدازظهر می خواهم از این جمله بهره ببرید مهم است که گزارش شما امروز آماده گردد، اگر آنرا تا آخرینمهلت 2 بعدازظهر به ما تحویل دهید، ممنون خواهیم شد. آیا به نظر شما دومی بهتر نیست؟ البته شاید کمی دارای اطناب و درازگویی باشد و معمولاً نامه های اداری باید مختصر و مفید باشند. اما اگر به دقت نگاه کنیم متوجه می شویم که آنقدرها هم که فکر می کردیم طولانی نیست و گذشته از آن می توانید از این طریق ارتباط خوبی را با خدمه خود برقرار کنید.

7-خیلی زود جلوی مسائل را بگیرید: خیلی سریع باید راه چاره مسائل را پیدا کنید. به ویژه آن دسته از مسائلی که باعث بروز جر و بحث و دعوا می شوند. اگر شما سرپرست بخشی هستید وظیفه سنگین تری نسبت به حل مسائل دارید. اگر یکی از کارمندان به شما اطلاع داد که یک خدمه مشغول انجام امور غیراخلاقی است حرف او را جدی بگیرید. در خصوص او تحقیق و پرس و جو کنید، با شخص مورد نظر مصاحبه کنید و تمام مواد را ثبت و ضبط کنید! با این کار شما به اسم شخصی که به مسائل اجازه رشد نمی دهد شناخته خواهید شد.

رهبران پیروز همواره به سرعت مسائل و موانع مختلف را آنالیز نموده و در برطرف آنها تلاش می نمایند. به خاطر می آورم که در یک شرکت بیشتر کارمندان ایمان خود را به کارفرمای خود از دست داده بودند. پشت سر هم غیبت می کردند، همواره در حال شایعه پراکنی بودند و با هم دست به یقه می شدند. کارفرما که مکرر از حضور در بین آنها خودداری می کرد، کنترل خود را در امور مختلف از دست داده بود و پس از چندی شغل خود را از دست داد.

8-دور هم جمع شوید:کارمندان دوست دارند احساس نمایند که شما به آنها و زندگی شخصی شان اهمیت می دهید. آنها را بعد از کار به مهمانی دعوت کنید و یا با هم به یک مسابقه فوتبال بروید. این کار خوش نیتی شما را به همکاران، خدمه و کارمندانتان ثابت می نماید. امتحان کنید: یک مهمانی کوچک و خودمانی ترتیب دهید، به همکارانتان mail بزنید و آنها را برای نهار به اتاق کنفرانس دعوت کنید. حتماً نباید یک مهمانی عظیم بگیرید. دور هم جمع شدن های کوچک و خودمانی باعث می گردد، کارکنان با هم اتحاد بیشتری پیدا نمایند.برای رسیدن به پیروزیت، مثبت باشید، بالارفتن از پله های پیروزیت شغلی احتیاجمند یاری دیگران هم می باشد. رهبران حرفه ای و پیروز کسانی هستند که بتوانند در میان همکاران و کارمندان خود شور و اشتیاق ایجاد نمایند. اگر تنها مثبت فکر کنید کافی نیست، بلکه باید مثبت زندگی کنید!

منبع:نشریه کوچه ما، شماره 14.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: راسخون
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 64641

به "8 روش برای القای مثبت گرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 روش برای القای مثبت گرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید