گفت و گوی تلفنی روسای جمهور تاجیکستان و روسیه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، روسای جمهور تاجیکستان و روسیه در یک تماس تلفنی شرایط مربوط به ویروس کرونا را آنالیز کردند.

گفت و گوی تلفنی روسای جمهور تاجیکستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی شرایط مربوط به ویروس همه گیر کرونا را آنالیز کردند.

رحمان در ابتدای این گفت وگو به همتای روس خود برای یاری بشردوستانه از جمله ارائه کیت تست و سایر لوازم پزشکی در این دوره سخت برای همه طرف ها، ابراز تشکر کرد.

در این راستا، رئیس جمهور تاجیکستان با تاکید بر اهمیت اقدامات مشترک جهت ارائه یاری فوری متقابل، گفت: در این روزهای سخت، ما باید مانند همواره به بکدیگر یاری کنیم.

رحمان کوشش های به موقع ریاست و دولت روسیه در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را مثبت ارزیابی کرد و ابراز اطمینان کرد که مسکو با تکیه به پتانسیل خود این امتحان را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

رحمان روسیه را شریک اصلی تجاری و مالی این کشور اظهار داشت و اضافه نمود: پویایی پایدار حجم مبادله تجاری میان 2 کشور در خاتمه سال گذشته و سه ماه اول امسال میلادی اشاره به این موضوع دارد.

رئیس جمهور تاجیکستان در بخش دیگری اقدام طرف روسیه جهت فراهم آوردن شرایط مساعد برای تمدید مهلت اقامت مهاجران کاری تاجیک در قلمرو این کشور را مثبت خواند.

سران 2 کشور در این گفت و گوی تلفنی در خصوص شرایط فعلی هر 2 کشور در پس زمینه تهدید سراسری شیوع ویروس همه گیر کرونا مصاحبه کردند.

موضوعات جاری مربوط مشارکت استراتژیک تاجیکستان و روسیه از جمله دیگر مسائلی بود که طی این تماس تلفنی آنالیز شد.

طرفین در بخش دیگری بر اهمیت تداوم کوشش ها در زمینه اجرای پروژه های مشترک در چارچوب همکاری های فرهنگی و بشردوستانه میان 2 کشور، اشاره کردند.

در جریان آنالیز مسائل بین المللی و منطقه ای بر اهمیت کلیدی تقویت بیشتر همکاری در زمینه های امنیتی تاکید شد.

در این زمینه، جنبه های مربوط به همکاری های نظامی و فنی و توسعه اوضاع در افغانستان و همچنین تداوم همکاری 2 کشور در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه ای مورد توجه ویژه طرفین نهاده شد.

انتهای پیغام/.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29050

به "گفت و گوی تلفنی روسای جمهور تاجیکستان و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت و گوی تلفنی روسای جمهور تاجیکستان و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید