گروه 20 به مقابله با دلایل تنش های تجاری مجاب می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران - خبرنگاران - اتحادیه اروپا روز شنبه خاطرنشان کرد که در نشست آینده اقتصادهای مطرح دنیا موسوم به گروه 20 ، از وزرای دارایی کشورهای شرکت نماینده می خواهد با دلایل ریشه ای تنش های تجاری در دنیا مقابله نمایند زیرا این مساله، رشد مالی دنیا را در معرض خطر قرار داده است.

گروه 20 به مقابله با دلایل تنش های تجاری مجاب می گردد

به گزارش خبرگزاری رویترز از بخارست، قرار است وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی گروه 20 در روزهای 11 و 12 آوریل (22 و 23 فروردین) در واشنگتن تشکیل جلسه دهند و چالش های اصلی پیش روی اقتصاد جهانی را به بحث و گفتگو گذارند.

در سند مشترکی که روز شنبه موردتوافق وزرای دارایی اتحادیه اروپا نهاده شد، آمده است که تنش های تجاری موجود، رشد و توسعه را به خطر انداخته و از اینرو، منشا نگرانی است.

براساس این گزارش، آمریکا و چین درگیر مذاکرات فشرده ای برای انتها دادن به جنگی تجاری طولانی مدتی هستند که بازارهای جهانی را متزلزل نموده است.

امید به دستیابی به توافق بین آمریکا و چین در پی خوش بینی دو طرف پس از مذاکرات هفته گذشته در پکن، افزایش یافته است.

صندوق بین المللی پول در گزارش چشم اندازی اقتصاد جهانی که این هفته منتشر شد، گفت که تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین ممکن است رشد مالی ایالات متحده را به میزان 0.6 درصد و رشد مالی چین را به میزان 1.5 درصد کاهش دهد.

در همین حال، در سند اتحادیه اروپا آمده است: جامعه بین المللی باید با دلایل اصلی تنش های تجاری مقابله کند و این کار را با فراهم کردن زمینه تجارت آزاد کالا و خدمات، سرمایه گذاری و حق مالکیت فکری، انجام دهد.

اتحادیه اروپا همچنین در این سند، تعهد خود به باز نگه داشتن اقتصاد جهانی برای حمایت از سیستم تجاری چند جانبه ای با سازمان تجارت جهانی و حفظ همکاری مالی در سطح بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

آمریکا همچنین در حال مذاکره با اتحادیه اروپا در خصوص توافقی تجاری است. این مذاکرات پس از اعمال تعرفه های آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا و تهدید واشنگتن به وضع تعرفه بر خودروهای اروپایی، برنامه ریزی شد.

واشنگتن نسبت به عملکرد سازمان تجارت جهانی تردیدهایی دارد و معتقد است که این نهاد قادر به مقابله با چالش های تجاری دنیای امروزی و موضوعاتی چون سرقت مالکیت فکری نیست.

ازسویی، اتحادیه اروپا بر این باور است که سازمان تجارت جهانی، بهترین نهاد برای برخورد با مناقشات تجاری است، اما باید اصلاح گردد تا نگرانی های آمریکا و اتحادیه مزبور را مورد توجه قرار دهد.

شبک**اروپام**9109**1392

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6100

به "گروه 20 به مقابله با دلایل تنش های تجاری مجاب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه 20 به مقابله با دلایل تنش های تجاری مجاب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید