گردشگری راه آهن ایران با ریل رو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، قطار یکی از هیجان انگیزترین وسایل حمل و نقل است و هواداران خاص خود را دارد. می توانید در طول جهت از مناظر و چشم اندازهای سفر لذت بیشتری ببرید.

گردشگری راه آهن ایران با ریل رو

به گزارش خبرنگاران، بنا بر اعلام ریل رو، گردشگری راه آهن ایران، یا آنچه در ایران بیشتر با عنوان قطار گردشگری شناخته می گردد، عنوان مجموعه گردش هایی است که در آن قطار و راه آهن فقط وسیله حمل و نقل و جابه جایی به حساب نمی آید، بلکه خودِ راه آهن، زیبایی های ابنیه و جهت آن، تاریخ ساخت خط سراسری، فرهنگ و تأثیرات اجتماعی شکل گرفته در اطراف آن، و هر آنچه که به این خط آهنی و ایستگاه و تجهیزات و قطار مربوط می گردد، موضوع اصلی گردشگری است.

به همین علت از عنوان گردشگری راه آهن ایران به جای گردشگری ریلی و قطار گردشگری استفاده می کنیم.

هدف اصلی در این گردشگری، علاوه بر آشنا کردن مخاطب با کلیت راه آهن و جذابیت های آن، ارائه تصویری از وضعیت اجتماعی و مالی و فرهنگ کار در کشور ایران در زمان احداث و بهره برداری راه آهن است.

تور تهران - سوادکوه (سه خط طلا)

از جمله ویژگی های گردشگری راه آهن، راحتی و امنیت سفر است. تردد بیش از ظرفیت جاده ای شمال عموماً در روزهای تعطیل و آخر هفته، از جمله نگرانی های تورگردانان و گردشگران در این جهت زیباست. قطار علاوه بر راحتی نسبی در هنگام حرکت، به لحاظ زمان بندی و پیش بینی جهت بسیار دقیق تر و منظم تر از وسایل نقلیه ای جاده ای است.

قطار ریل باس برای این برنامه مورد استفاده قرار می گیرد که با دارا بودن مزیت هایی نسبت به سایر وسایل حمل و نقل ریلی، شرایط مناسبی را برای استفاده بهتر از جذابیت های جهت فراهم می نماید. فضای یک دست و به هم پیوسته قطار حس خوبی را در مسافران به عنوان یک گروه همراه در سفری یک روزه ایجاد می نماید. پنجره های بزرگ قطار دید بسیار خوبی را برای آنها فراهم می آورد و از همه مهمتر اختصاصی بودن قطار امکان توقف در مکان های خارج از ایستگاه های راه آهن را فراهم می سازد و با استفاده از این مزیت، قطار در موقعیت هایی که به لحاظ چشم انداز طبیعی، اهمیت تاریخی یا مهندسی حائز اهمیت هستند توقف می نماید.

گردشگران می توانند در طول روز وسایل شخصی خود را در جایگاه مخصوص بالای جایگاه خود قرار داده و در هر بار پیاده و سوار شدن، نیازی به جابه جایی آن نیست. جهت شارژ موبایل یا سایر وسایل الکترونیکی، پریز برق در دسترس بوده و همچنین در طول سفر امکان استفاده از سرویس های بهداشتی داخل قطار وجود دارد.

قطار همواره به عنوان وسیله حمل و نقل از نقطه ای به نقطه دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. ولی گشت یک روزه، همراه با این وسیله دوست داشتنی و سبز، و بازدید از همه جذابیت هایی که تحت عنوان کلی جذابیت های راه آهن معرفی می کنیم، ورود به دنیای جدیدی از تجربه سفر است. قطار گردشگری، فرصتی برای تجربه حس متفاوتی از گردشگری است.

مخاطبین گردشگری راه آهن ایران

تور یک روزه یا چند روزه با عنوان گردشگری راه آهن ایران، فقط یک تور تفریحی نیست و هدف آن همراه کردن گردشگران با داستان ها و اطلاعات جالبی است که کارشناسان در حین برنامه از ایران و راه آهن ایران بازگو می نمایند. از همین رو می تواند برنامه ای کاملاً مناسب برای گروه های سازمانی و ادارات باشد.

در تور یک روزه گردشگری راه آهن ایران به مقصد راه آهن شمال با حرکت از تهران به سمت شمال، خط آهن از دشت حاصل خیز ورامین، حاشیه شمالی کویر گرمسار، و دامنه های کوهستان البرز عبور می نماید. طبیعت در طول جهت رنگ به رنگ شده و در هر بخشی از آن می توان جلوه ای متفاوت از ترکیب آسمان و زمین را مشاهده کرد؛ یک روز فوق العاده برای بازدید و لمس اقلیم متنوع، بکر و دیدنی برای دوستداران طبیعت.

پروژه ساخت راه آهن سراسری ایران از جمله پروژه های بین المللی پیروز در ایران است که هنوز هم به لحاظ فنی، عملکرد و ویژگی های ساختمانی، مثال زدنی است. همراه شدن با قطار گردشگری، و بازدید از چنین جاذبه ای، فرصتی مناسب برای دانشجویان و مهندسین راه آهن، عمران و صنایع است تا از نزدیک شاهد خلاقیت، تعهد و هماهنگی مهندسی در طول خط راه آهن باشند.

قطار گردشگری برنامه ای کاملاً مناسب برای تورهای دانش آموزی ست. امکان متمرکز کردن دانش آموزان در یک فضای قابل کنترل، امن و در عین حال راحت و جذاب، موقعیت مناسبی است تا دانش آموزان به همراه اولیا مدرسه، یک گردش علمی تفریحی متفاوت را تجربه نمایند. حضور راهنمایان ویژه کودک و کارشناسان زمین شناسی، منابع طبیعی، جغرافی، تاریخ و….، می تواند فضای علمی شیرینی را در کنار فضای تفریحی ایجاد کند.

انتهای رپرتاژ خبری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8327

به "گردشگری راه آهن ایران با ریل رو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری راه آهن ایران با ریل رو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید