کیهان:دولت پشت همتی را خالی کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، روزنامه کیهان در ستون یادداشت روز خود خبر داده است که پس از خط و نشان رییس کل بانک مرکزی برای کره جنوبی،وزارت خارجه اظهارات او را موضع دولت ایران ندانسته است.

کیهان:دولت پشت همتی را خالی کرد

یادداشت نویس روزنامه کیهان نوشته است:در شرایطی که این روزها کشور با کمبود شدید منابع ارزی روبرو است دو بانک کره ای در یک دزدی آشکار حداقل 7 میلیارد دلار از پول های ملت ایران را به بهانه تحریم بلوکه کرده و سودش را هم می خورند.

حمله کیهان به ال جی و سامسونگ

در پی این اقدام خلاف توافق کره ای ها با کشورمان، آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی بنا بر وظیفه ذاتی خویش در اظهارات متعددی از مقامات کره خواست به توافقات پایبند باشند و در در آخرین اظهارنظر خود هم تأکید کرد: اگر بانک های کره ای به توافقات بین المللی خود با ما پایبند نباشند، ما این حق را داریم که تحت قوانین بین المللی به اقدامات قانونی روی آوریم و ما مقامات کره جنوبی را در این فرآیند مسئول می دانیم.

طبیعی است این اظهارات بایستی با همراهی سایر بخش های دولت خصوصاً وزارت خارجه همراه باشد و آنها تمام قامت از سخنان جناب همتی حمایت کنند تا شاید این اولتیماتوم جواب بدهد اما با کمال تعجب سفیر ایران در کره پس از اینکه با اعتراض تلفنی سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی بابت گفته های آقای همتی روبرو شد در یک جمله کوتاه تأکید کرد این [اظهارات] موضع رسمی دولت ایران نیست!

در ادامه یادداشت روز کیهان آمده است: انتظار این بود وزارت خارجه سریعا موضع سفیر ایران در کره را تکذیب و او را از سفارت عزل می کرد. متأسفانه تا به امروز این اتفاق رخ نداده و وزارت خارجه عملاً پشت رئیس کل بانک مرکزی را خالی کرده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37048

به "کیهان:دولت پشت همتی را خالی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیهان:دولت پشت همتی را خالی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید