کارشناس حقوق بین الملل: ایران بازنده دعوای پرسپولیس و استقلال در CAS است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک کارشناس حقوق بین الملل می گوید رأی دادگاه حکمیت ورزش در مورد پرونده دربی سوپرجام هر چه باشد، ایران بازنده آن خواهد بود.

کارشناس حقوق بین الملل: ایران بازنده دعوای پرسپولیس و استقلال در CAS است

امیر صدیقی، کارشناس حقوق بین الملل در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد برگزاری جلسه دادرسی پرونده دربی سوپرجام در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) گفت: این جلسه علاوه بر هزینه معنوی که برای کشور ایجاد نموده و آن هم دعوای لفظی بین طرفداران استقلال و پرسپولیس بود، موجب شد هزینه هنگفتی بابت دادرسی این پرونده از کشور خارج گردد. این عدد با احتساب هزینه دادرسی و هزینه سفر نمایندگان سه طرف دعوا شامل فدراسیون فوتبال، باشگاه استقلال و باشگاه پرسپولیس، هزینه وکلای پرونده و... نزدیک به نیم میلیارد تومان خواهد بود. فارغ از اینکه دادگاه چه نتیجه ای برای ما خواهد داشت، این پرونده دو هزینه مادی و معنوی برای ما داشته و در هر صورت ایران بازنده این دعوا بود.

وی اضافه نمود: این جلسه برگزار شده و نباید امیدوار بود که زودتر از دو ماه نتیجه این پرونده از سوی دادگاه حکمیت ورزش اعلام گردد. این مسئله با معین شدن قهرمان های جدید لیگ برتر و جام حذفی در فصل جدید رقابت های فوتبال کشور مصادف خواهد بود. در این جلسه به غیر از حکم پرونده و وکیل یکی از طرفین، 90 درصد افراد دور میز ایرانی بودند و سؤال این است که آیا نمی شد این مشکل را در داخل کشور به نحو و شرایط بهتری حل کرد تا پرونده به CAS نرود.

این کارشناس حقوق بین الملل اعلام نمود: قاضی پرونده اکنون مدارک و مستندات را دریافت نموده و طبق اعلام باشگاه استقلال، با یکی از شاهدان پرونده هم تلفنی صحبت نموده است و اینکه چه رأیی صادر خواهد شد، در اختیار تنها حکم این پرونده خواهد بود و کسی نمی تواند این رأی را پیش از اعلام تحلیل و تفسیر کند. با این حال از دفاعی که طرفین انجام داده اند و مستنداتی که ارائه شده، پرونده 50-50 است، اما بازهم این حکم پرونده خواهد بود که رأی نهایی را با نظر و تحلیل خودش صادر خواهد نمود. در بیشتر پرونده های دادگاه حکمیت ورزش اصولاً سه حکم حضور دارند، اما به نظر می رسد مسائل مالی موجب شده تا طرفین دعوا تنها یک حکم را برای این پرونده انتخاب نمایند.

صدیقی همچنین با اشاره به بعضی نقایص قانونی در داخل کشور گفت: نقص بعضی مقررات در برگزاری مسابقات فوتبال باشگاهی کشور، عدم اشراف شرکت نمایندگان و مجریان برگزاری مسابقات به مقررات بین المللی، اقدام و مصاحبه های فرامسئولیتی، عدم هماهنگی بین ارکان مختلف باشگاه ها و مسئولان برگزاری مسابقات، شرایطی را به وجود آورد که این پرونده به دادگاهی خارج از ایران برود و در آنجا به این پرونده رسیدگی گردد. در اینجا لزوم ایجاد اتاق حل اختلاف و نهاد حکمیت ملی در داخل کشور بیش از پیش احساس می گردد که در بعضی کشورهای پیشرفته نیز چنین نهادی وجود دارد. وجود چنین نهادی می تواند بازدارنده بروز چنین اتفاقات و مسائل هزینه زا در آینده باشد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5641

به "کارشناس حقوق بین الملل: ایران بازنده دعوای پرسپولیس و استقلال در CAS است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس حقوق بین الملل: ایران بازنده دعوای پرسپولیس و استقلال در CAS است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید