ژاپن و آمریکا با تعویق المپیک چند میلیارد دلار ضرر کردند؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، لمپیک 2020 ژاپن برای این کشور یک هدیه بود آن هم یک هدیه تاریخی برای زنده شدن بخش های مرده صنعتی، اما کرونا این پیکره تازه امیدوار شده را به کما فرو برد.

ژاپن و آمریکا با تعویق المپیک چند میلیارد دلار ضرر کردند؟

به گزارش، وقتی کشور ژاپن پیروز شد میزبانی المپیک 2020 را به دست بیاورد جشن خیابانی و میزان شادی مردم ژاپن کم نظیر بود. بسیاری از غول های صنعتی در این کشور به آینده امیدوار شدند ژاپن تصمیم گرفت از المپیک 2020 برای معرفی تاریخی خود به دنیا استفاده کند. نسل تازه اپراتور های تلفن همراه و آخرین تکنولوژی ها در این عرصه که حتی به ادعای ژاپنی ها بیش از نیم قرن جلوتر از کشور های دیگر هستند تصمیم گرفت خود را باشکوهی بی نظیر به دنیا به اثبات برساند.

گفته می گردد که حداقل 50 کمپانی غول پیکر ژاپنی و دست کم 100 برند دنیای به عنوان حامیان مالی اصلی المپیک 2020 تا سه ماه پیش ثبت نام رسمی به عمل آورده بودند. اما پس از نازل شدن بلای تاریخی کرونا بر سر ژاپن و البته بر سر دنیا، المپیک برای حداقل یک سال به تعویق افتاد. سوال مهم این است که ژاپن در این میان متحمل چه میزان شکست و ضرری شده است؟

طبق موافقت کمیته ملی المپیک ژاپن و البته حکومت این کشور که در رأس آن شینزو آبه قرار گرفته است با کمیته بین المللی المپیک، مقرر شد تا المپیک و پارالمپیک 2020 در توکیو با توجه به همه گیری دنیای ویروس کرونا در تابستان سال 2021 برگزار گردد. به این ترتیب ژاپن که بیش از 2 میلیارد دلار در عرصه امنیتی، نمایشگاه های بین المللی، فروش محصولات ورزشی و فرهنگی، تجهیز ورزشگاه ها و بازاریابی در عرصه جذب مشارکت های مردمی اسپانسر ها هزینه نموده بود ناگهان با موجی از شاکیان و تاجران خشمگین روبرو شد. چاره ای هم نداشت و باید به یک اختلاف یک سال تن می داد به این ترتیب تخمین زده می گردد که کشور ژاپن بیش از 3 میلیارد دلار در دو یا سه ماه آینده ضرر مالی داشته باشد و جبران آن برای کشوری که خود به خود در این روز ها نیز درگیر بحران کرونا است بسیار سخت خواهد بود.

در این میان البته بعد از ژاپن می توان سایر کشور های دنیا را نیز در جدول ورشکسته ها وارد کرد به عنوان مثال کشور آمریکا به بهانه برگزاری المپیک 2020 به میزبانی ژاپن معادل حدوداً 800 میلیون دلار سود قطعی برای خود در نظر گرفته بود چرا که بیش از 85 کارخانه و برند عظیم آمریکایی در المپیک 2020 ژاپن اردو زده بودند و قصد معرفی خود و فروش محصولات خود را داشتند که اکنون مجبورند به رکود مالی در داخل آمریکا تن بدهند. کشور های اروپایی نیز تا حدود زیادی به رونق مالی خود به بهانه میزبانی ژاپن از المپیک 2020 فکر نموده بودند و حالا دیگر خبری از نمایشگاه گل و گیاه هلند در قلب توکیو است و نه خبری از نمایشگاه عظیم اتومبیل آلمان در توکیو. جدایی بریتانیا از اروپا باعث شده بود تا این کشور به المپیک 2020 ژاپن حسابی توجه کند. بریتانیا می خواست در جریان برگزاری المپیک 2020 ژاپن طبق قراردادی که از قبل تنظیم شده بود به تبلیغ قدرت مالی خود بپردازد و یک نمایشگاه عظیم و مشترک بین بریتانیا و ژاپن در حال شکل گیری بود، اما اکنون تنها تابلو های شکسته ای از این نمایشگاه برجا مانده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 27205

به "ژاپن و آمریکا با تعویق المپیک چند میلیارد دلار ضرر کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن و آمریکا با تعویق المپیک چند میلیارد دلار ضرر کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید