پیشنهاد تشکیل شورای عالی مالیاتی کشور در راه مجلس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد تشکیل شورای عالی مالیاتی کشور را در قالب لایحه مالیات بر ارزش افزوده مطرح نموده ایم. مقرر شده است این موضوع در قالب متنی جداگانه به صحن علنی مجلس ارسال گردد.

پیشنهاد تشکیل شورای عالی مالیاتی کشور در راه مجلس

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با میزان، گفت: یکی از چالش های کنونی نظام مالیاتی در کشور این است که بخش سیاست گذاری مالیاتی از بخش سیاست های عملیاتی آن تفکیک شده است.

وی تاکید نمود: به عنوان مثال، امروز اگر ما بخواهیم در بحث بیمه و یا حوزه بازار سرمایه و یا هر جایی دیگر تصمیم گیری کنیم؛ یک بخش سیاستگذاری داریم و یک بخش عملیاتی. در حال حاضر ما در حوزه مالیات ها تنها یک سازمانی داریم که مالیات ستان است یعنی به هیچ وجه در حوزه سیاست گذاری ورودی ندارد.

عضو کمیسیون مالی مجلس بیان داشت: در حال حاضر ما پیشنهاد تشکیل شورای عالی مالیاتی کشور را در قالب لایحه مالیات بر ارزش افزوده مطرح نموده ایم. در این زمینه مقرر شده این موضوع در قالب متنی جداگانه به صحن علنی مجلس ارسال گردد.

این نماینده مجلس توضیح داد: در این پیشنهاد عنوان شده معاول اول رئیس جمهور ریاست این شورا را برعهده خواهد داشت تا راستا حرکت برای سیاست های مالیاتی فراهم گردد.

پورابراهیمی تاکید نمود: اگر به امید خدا این مسئله تصویب گردد ما شاهد آثار بسیار مثبتی در حوزه اجرایی در زمینه های مالیات ها خواهیم بود. در حال حاضر معافیت های مالیاتی هیچ ارتباط دقیقی با اقتصاد ندارد چرا که شورای سیاست گذاری مالیاتی وجود ندارد که در این زمینه تصمیم گیری کند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15864

به "پیشنهاد تشکیل شورای عالی مالیاتی کشور در راه مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تشکیل شورای عالی مالیاتی کشور در راه مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید