مجلس کویت یک ماه تعطیل شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کابینه کویت از صدور فرمان امیر این کشور برای به تعویق انداختن برگزاری جلسات مجلس از امروز (پنجشنبه) به مدت یک ماه اطلاع داد.

مجلس کویت یک ماه تعطیل شد

به نقل از روسیا الیوم، مجلس کویت تاکید نمود، ماده 106 قانون اساسی مبتنی بر این است که امیر می تواند با فرمانی، جلسه مجلس را برای مدت حداکثر یک ماه به تعویق بیندازد.

مجلس تاکید نمود، این امر به دلیل تاخیر شیخ صباح الخالد الحمد الصباح، نخست وزیر مکلف، در اعلام تشکیل دولت جدید خود رخ داد که به گفته منابع به دلایل مختلفی از جمله خودداری نامزدها از پذیرش پست وزارتی بود.

بعضی منابع مطلع گفتند: تنش ایجاد شده از سوی اعضای مجلس علیه دولت آینده حتی پیش از اعلام آن منجر شد که بعضی نامزدهای تصدی این پست از پذیرش سِمت امتناع ورزند. زیرا آنها نمی خواهند از یک سو با نمایندگان درگیر شوند و از سوی دیگر می دانند که با ادامه اعتراضات در مجلس به ترکیب غیر رسمی کابینه جدید، کوتاه شدن عمر دولت قطعی خواهد بود.

امیر کویت در بیست و چهارم ژانویه با صدور فرمانی، صباح الخالد الحمد الصباح، نخست وزیر مستعفی را بار دیگر مامور تشکیل دولت جدید کرد. پس از صدور این فرمان، تنش میان دولت و مجلس این کشور بار دیگر بالا گرفت.

پیش از این، نمایندگانی از مجلس کویت خواستار استیضاح نخست وزیر در مورد مسائلی از جمله ترکیب کابینه بودند که در پی آن وزرای کابینه وی و سپس شخص نخست وزیر استعفا کرد.

حال با انتخاب مجدد صباح الخالد الصباح برای تصدی این پست پس از گذشت بالغ بر یک ماه از استعفای دولت وی، تعدادی از شخصیت های مجلسی و سیاسی این کشور زبان به اعتراض گشوده اند.، ایسنا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51185

به "مجلس کویت یک ماه تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس کویت یک ماه تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید