واکنش وزیر خارجه عربستان سعودی به آتش بس ادعایی کشورش در یمن

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر خارجه عربستان سعودی، پس از وزیر مشاور این کشور در امور خارجه و وزیر مشاور امور خارجه امارات، به اعلام آتش بس در یمن واکنش نشان داد.

واکنش وزیر خارجه عربستان سعودی به آتش بس ادعایی کشورش در یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی، امروز (پنجشنبه)، در حساب توئیترش به اعلام آتش بس در یمن واکنش نشان داد و گفت که این اقدام در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کروناست.

وزیر خارجه عربستان سعودی در این خصوص گفت: اقدام آتش بس دو هفته ای ائتلاف حمایت از دولت قانونی در یمن در راستای حمایت از تلاش های فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن و با هدف انتها دادن به جنگ و تمرکز تمام تلاش ها بر روی مبارزه به دور از تنش نظامی با شیوع مصیبت ویروس کرونا COVID-19 صورت گرفته است.

فیصل بن فرحان با بی توجهی به تجاوزهای ائتلاف به ملت یمن بیان نمود: همواره عربستان سعودی، طی چهل سال گذشته، در حمایت از ملت کشور برادر، یمن، پیشگام بوده است. در این شرایط به ایستادگی خود در کنار یمن ادامه خواهیم داد و امید داریم که حوثی ها این فرصت را مغتنم بشمارند و به صورت مؤثر و با جدیت به این اقدام پاسخ دهند و منافع ملت برادر، یمن، را ترجیح دهند.

بن فرحان همچنین گفت: بر پایه اهتمام عربستان سعودی و حساسیت این کشور به سلامت ملت یمن و پایبندی به آن، عربستان در راستای حمایت از سازمان ملل متحد و امسال، 500 میلون دلار به طرح پاسخ انسانی سازمان ملل در یمن اختصاص داده است به همراه 25 میلیون دلار آمریکایی دیگر به مبارزه با فاجعه شیوع ویروس کرونا COVID-19.

در همین ارتباط، وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجه، امروز (پنجشنبه)، با اشاره به آ تش بس اظهار داشت که اعلام آتش بس در یمن در راستای خواسته های دبیر کل سازمان ملل بوده است (جزئیات بیشتر).

وزیر مشاور کشور امارات عربی متحده در امور خارجه نیز، امروز، به اعلام آتش بس ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن واکنش نشان داد (جزئیات بیشتر).

ص

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28236

به "واکنش وزیر خارجه عربستان سعودی به آتش بس ادعایی کشورش در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزیر خارجه عربستان سعودی به آتش بس ادعایی کشورش در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید