واکنش تیم اشرف غنی به ادعای عبدالله عبدالله درباره پیروزی در انتخابات

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایرنا نوشت:معاون اول تیم انتخاباتی محمداشرف غنی به سخنان عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی واکنش نشان داد و از آنها خواست که اجازه دهند کمیسیون انتخابات، نتیجه را اعلام کند.

واکنش تیم اشرف غنی به ادعای عبدالله عبدالله درباره پیروزی در انتخابات

امرالله صالح شامگاه دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی حضور یافت و بیان کرد که حق قضاوت برد و باخت در انتخابات ریاست جمهوری مختص کمیسیون انتخابات است و باید منتظر قضاوت آن باشیم.

وی گفت: تیم های دور چهارم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نباید حق قضاوت های مشروع کمیسیون انتخابات را خیابانی سازند و باید اجازه دهند که کمیسیون، تصمیم نهایی را اعلام کند.

صالح توضیح داد که تیم ها باید به اراده ملت بزرگ افغانستان احترام گذاشته، قاعده بازی را رعایت و به قانون تن دهند.

معاون اول تیم دولت ساز ملت افغانستان و نیروهای امنیتی را برنده اصلی انتخابات دانست که با وجود تهدید های امنیتی به پای صندوق های رأی رفتند.

وی، انتخابات را گامی مهم در راستای پیشبرد روند صلح افغانستان با طالبان خواند.

صالح از مردم افغانستان و نسل جوان این کشور خواست که اجازه ندهند کسانی که به گفته وی یک حلقه تجرید شده، از احساسات آنها سوء استفاده نمایند.

معاون اول تیم دولت ساز، گفت که آنها در دوران کمپین انتخابات ریاست جمهوری بیشترین قربانی را داده اند و مدیون مردم افغانستان هستند.

وی اظهار کرد که 30 نفر در برنامه انتخاباتی آنها در حمله دفتر خودش، 31 نفر در شهر چاریکار مرکز استان پروان، پنج نفر در شهرستان نجراب استان کاپیسا کشته و حدود 120 تن دیگر زخمی شده اند.

صالح در خاتمه سخنان خود به صورت تلویحی تیم دولت ساز را پیروز خواند و گفت: ما با دریافت قدرت، خادمین اصلی مردم خواهیم بود و قربانی های مردم را فراموش نخواهیم کرد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و رهبر تیم ثبات و همگرایی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی، تیم خود را برنده دانست و گفت که انتخابات به دور دوم نخواهد رفت و آنها دولت آینده را تشکیل خواهند داد.

وی، تیم رقیبش را به تقلب سازمان یافته متهم کرد و از کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی خواست که به شکایت های مستند آنها رسیدگی کند.

عبدالله تأکید کرد که به هیچ وجه، آراء بدون ثبت در دستگاه بیومتریک را نمی پذیرد.

عبدالله هرچند تأکید کرد که منتظر اعلام نتایج به وسیله کمیسیون انتخابات خواهد ماند اما توضیح داد که تیم وی، رأی لازم برای تشکیل دولت را کسب نموده است.

کمیسیون انتخابات افغانستان در واکنش به سخنان عبدالله گفت: هیچ تیمی حق ندارد پیش داوری نموده و قبل از وقت، خود را برنده اعلام کند؛ همه تیم ها باید به قانون احترام بگذارند و منتظر اعلام کمیسیون انتخابات در رابطه با نتایج دور چهارم انتخابات ریاست جمهوری باشند.

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام نموده است که نتیجه ابتدایی را در 27 مهر و نتیجه نهایی در 16 آبان اعلام خواهد نمود.

دور چهارم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه ششم مهر برگزار گردید و در زمان حاضر شمارش آرا در کمیسیون انتخابات این کشور ادامه دارد.

310311

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14445

به "واکنش تیم اشرف غنی به ادعای عبدالله عبدالله درباره پیروزی در انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تیم اشرف غنی به ادعای عبدالله عبدالله درباره پیروزی در انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید