والدین با بچه ها مبتلا به کرونا چگونه برخورد کنند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک روانپزشک کودک و نوجوان ، در ارتباط با رفتار والدین با بچه ها در روزهای کرونایی، نکاتی را متذکر شد.

والدین با بچه ها مبتلا به کرونا چگونه برخورد کنند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، مهشید رابطیان، گفت: باید علل دوری از دوستان و نزدیکان و قرنطینه خانگی با زبان ساده برای بچه ها و نوجوانان توضیح داده شود.

وی اضافه نمود: همچنین اضطراب و تنش والدین در برخورد با فرزندان باید کنترل شود. گاه ویروس کرونا در بچه ها با علائم بالینی همراه نمی شود، اما اضطراب و نگرانی پدر و مادر بر فرزندان اثرگذار و سبب بروز اضطراب در کودک می شود.

رابطیان ادامه داد: در برخی بچه ها اما بیماری های زمینه ای، اختلالات اضطرابی و ژنتیک موجب بروز آسیب های روحی می شود. این بچه ها در صورت ابتلاء به ویروس کرونا نیازمند مداخلات روان درمانی و دارودرمانی می شوند.

وی اضافه نمود: گاه نیز قرنطینه خانگی، شستشوی مداوم دست ها، اضطراب و نگرانی پدر و مادر، ابتلاء به ویروس کرونا بدون علائم بالینی، کودک و نوجوان را دچار کم خوابی، بی قراری، خشونت و پرخاشگری و بی حوصلگی می کند. سطح اضطراب این بچه ها نیز عمدتاً افزایش یافته و نیازمند مداخلات روان پزشکی است. ویروس کرونا به عنوان یک بیماری ناشناخته گاه بر مغز نیز اثرگذار و سطح اضطراب آدمی را افزایش می دهد.

این روانپزشک کودک و نوجوان، گفت: مشاهده بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی از طریق تلویزیون و ابتلاء دوستان و نزدیکان نیز می تواند سبب اضطراب، افسردگی و وسواس های شدید شود که این آسیب ها هم به طور حتم نیازمند معالجه و درمان است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر با تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، هنری، ورزشی و قرنطینه خانگی استفاده بچه ها و نوجوانان از کامپیوتر و تلویزیون افزایش یافته است. این بچه ها باید توسط والدین با بر عهده دریافت برخی تکالیف و مسئولیت ها نظیر آشپزی و…، از استفاده افراطی اینترنت و فضای مجازی و تلویزیون دور شوند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38149

به "والدین با بچه ها مبتلا به کرونا چگونه برخورد کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والدین با بچه ها مبتلا به کرونا چگونه برخورد کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید