هوای کشور 7 تا 10 درجه خنک می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده شاهد کاهش دمای 7 درجه ای در استان های شمال غرب و سواحل خزر و 6 تا 10 درجه ای در شمال شرق کشور خواهیم بود.

هوای کشور 7 تا 10 درجه خنک می گردد

امین حسین نقشینه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی خبرنگاران اضافه کرد: امروز (30 اردیبهشت) برای مناطق شمال غرب، غرب، دامنه های البرز، دامنه های زاگرس، جنوب، جنوب شرق، بخش هایی از جنوب غرب، مرکز و شرق رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی شده است.

وی گفت: امروز شدت بارش ها در شرق لرستان، شمال آذربایجان غربی و شرقی، نیمه غربی اصفهان، جنوب و شرق مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، فارس، غرب یزد، کرمان، هرمزگان، بخش هایی از سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات مرکزی و شرق تهران خواهد بود.

وی تأکید کرد: با توجه به شدت بارش ها در این نواحی احتمال وقوع تگرگ، سیلابی شدن مسیل رودخانه ها و آب گرفتگی معابر شهری در این مناطق وجود دارد ازاین رو به هم وطنان توصیه می کنیم از توقف در حاشیه رودخانه ها خودداری نمایند.

نقشینه ادامه داد: فردا در بیشتر مناطق کشور به جز غرب و جنوب غرب بارش خواهیم داشت که در بعضی ساعات به صورت رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد خواهد بود، چهارشنبه از میزان بارش های نواحی غربی، جنوب غرب و جنوب کاسته می گردد اما در سایر مناطق ادامه خواهد داشت که در بعضی از ساعات با رگبار همراه خواهد بود. پنج شنبه و آدینه نیز برای ارتفاعات البرز و شمال شرق بارش پیش بینی شده است.

*** کاهش کیفیت هوا در زابل

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز برای مناطقی از جنوب شرق و شمال شرق وزش باد شدید پیش بینی شده و فردا و پس فردا نوار شرقی به جز جنوب شرق این شرایط را خواهد داشت که در منطقه زابل با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

به گفته وی امروز و فردا تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود و دریای خزر نیز امشب و فردا این شرایط را دارد.

*** تهران خنک می گردد

نقشینه اضافه کرد: هوای تهران امروز با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده همراه خواهد بود، چهارشنبه هوای پایتخت حدود 5 درجه خنک تر می گردد و بارانی نیز خواهد بود، امروز و فردا هم به ویژه در بعدازظهر وزش باد شدید و افزایش ابر و فردا شب رگبار و رعدوبرق رخ پیش بینی شده است.

وی گفت: کمینه دمای امروز مهرآباد 19 و شمیران 15 درجه بود و بیشینه دمای امروز مهرآباد 32 و شمیران به 30 درجه خواهد رسید اما طی سه روز آینده خنک تر می گردد.

نقشینه اطهار داشت: اهواز با دمای 39 درجه بالای صفر و همدان و ارومیه 9 درجه بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

علمی 9014** 1055

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7855

به "هوای کشور 7 تا 10 درجه خنک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای کشور 7 تا 10 درجه خنک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید