همکاری فناورانه ایران و افغانستان توسعه می یابد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ملاقات با سفیر ایران در کشور افغانستان، تمایل صندوق به افزایش تعاملات ایران و افغانستان در حوزه نوآوری را عنوان کرد و گفت: در مهرماه امسال 32 شرکت دانش بنیان با حمایت 80 درصدی صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاه صنعت برق، زیرساخت و مخابرات ایران در افغانستان شرکت کردند و به ارائه دستاوردهای دانش بنیان خود پرداختند.

همکاری فناورانه ایران و افغانستان توسعه می یابد

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه 16 شرکت دانش بنیان پیروز به انعقاد تفاهم نامه همکاری، اعطای نمایندگی و شروع همکاری مشترک شدند. پیرو حضور فعال شرکت های دانش بنیان در بازار افغانستان، پیگیری دستاوردها و حمایت های بیشتر از این شرکت ها الزامی است.

وحدت همچنین ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان در شهر کابل با همکاری بخش خصوصی، حضور نمایندگان صندوق و شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه بازرگانی افغانستان در بهمن ماه 1399، برگزاری وبینار معرفی بازار و فرصت های همکاری در افغانستان به شرکت های دانش بنیان با حضور شخص سفیر و رایزن بازرگانی ایران در افغانستان، پذیرش هیأت تجاری عالی رتبه از افغانستان در حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات و سلامت و همکاری با وزارت تحصیلات عالی (علوم) و وزارت صنعت و تجارت افغانستان و انتقال تجربه در حوزه ایجاد زیرساخت های نوآوری در این کشور را از برنامه های مشترک صندوق نوآوری و شکوفایی و سفارت ایران در افغانستان در آینده بیان کرد.

در ادامه دکتر امینیان، سفیر ایران در افغانستان نیز در این جلسه به معرفی فرهنگ مردم افغانستان و ارتباط دیرینه دینی، فرهنگی و سیاسی مردم این کشور با ایران پرداخت.

وی جمعیت جوان، پشتکار و اقتصاد پویای افغانستان را پیشران توسعه این کشور در سال های اخیر بیان کرد و ادامه داد: در زمینه همکاری های حوزه نوآوری پتانسیل فراوانی وجود دارد و دولت و وزارت علوم افغانستان به دنبال ارتباط و الگوپذیری از ایران هستند.

وی ضمن تحسین دستاوردهای کشور در حوزه شرکت های دانش بنیان ابراز تمایل کرد که علاوه بر صادرات مستقیم این محصولات، برنامه ریزی لازم برای فراوری مشترک در افغانستان و نیز صادرات به وسیله بندر چابهار به سایر کشورها انجام گردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48441

به "همکاری فناورانه ایران و افغانستان توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری فناورانه ایران و افغانستان توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید