هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع کرونا در مناطق جنگی غرب آسیا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع کرونا در مناطق درگیر در غرب آسیا و لغو زودتراز موعد محدودیت های کرونایی در بعضی کشور های این منطقه هشدار داد.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع کرونا در مناطق جنگی غرب آسیا

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سازمان دنیای بهداشت روز سه شنبه نسبت به شیوع گسترده ویروس کرونای جدید در مناطق درگیر در خاورمیانه هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه احمد الماندهاری مدیر بخش مدیترانه سازمان دنیای بهداشت در نشست مطبوعاتی در قاهره پایتخت مصر گفت: مبارزه با شیوع ویروس در کشورهایی مانند سوریه، لیبی و یمن چالش برانگیزتر شده ست.

وی گفت که سالها آشفتگی و درگیری زیرساختهای مراقبتهای بهداشتی را در این کشورها از بین برده و جمعیت آسیب پذیر را مستعد ابتلا به بیماریهای عفونی میکند.

ماندهاری اضافه کرد، یکی دیگر از چالشهای جدی در این کشورها تفرقه افکنی سیاسی است که اغلب مانع اشتراک گذاری اطلاعات و دسترسی انسان محبت آمیز در این کشورها شده است.

سازمان ملل متحد در سالهای اخیر یمن را به عنوان بدترین منطقه از لحاظ بحران انسانی در سراسر دنیا معرفی نموده است. میلیونها نفر از مردم یمن با سوء تغذیه و عدم امنیت غذایی دست و پنجه نرم می نمایند. پس از یمن، سوریه و لیبی از کشورهای دیگر درگیر در جنگ در خطر شیوع وحشتناک کرونا هستند.

این مقام ارشد سازمان دنیای بهداشت به بعضی از کشورهای منطقه از در زمینه لغو اقدامات ایام کرونایی و شروع موج دوم کرونا هشدار داد.

لیز گراندی هماهنگ نماینده امور بشر محبت آمیز سازمان ملل در یمن به تازگی از طرف های درگیر در این کشور را به توقف جنگ و شروع مذاکره فراخواند .

یمن و سوریه چند سالی است با دخالت بعضی کشورهای منطقه از جمله عربستان و امارات و بعضی کشورهای غربی چون آمریکا درگیر جنگ داخلی خانمان سوز شده اند.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

مینی نت: مینی نت، با برگزیده آخرین اخبار جراید و روزنامه ها همراه ما باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30701

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع کرونا در مناطق جنگی غرب آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع کرونا در مناطق جنگی غرب آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید