نوکیا 9.3 PureView از قابلیت فیلم برداری 8K پشتیبانی می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اینطور که به نظر می رسد، شرکت HMD میخواهد در امسال پرچم دار قدرتمندی را تحت عنوان نوکیا 9.3 PureView راهی بازار کند و درست مانند نسل قبل، در این گوشی نیز ظاهرا تمرکز اصلی فقط روی دوربین منعطف شده.

نوکیا 9.3 PureView از قابلیت فیلم برداری 8K پشتیبانی می نماید

در گذشته معمولا گوشی های نوکیا در کنار بهره مندی از کیفیت ساخت بالا از دوربین های قدرتمند نیز بهره می بردند. این میراث حتی در گوشی های لومیا نیز حفظ شد تا جایی که لومیا 1020 با یک دوربین قدرتمند 40 مگاپیکسلی راهی بازار شد. نوکیا 9 PureView هم که پرچم دار کنونی این شرکت محسوب می گردد از 5 دوربین با چینش عجیب در پنل پشتی بهره می برد. اما به نظر می رسد نوکیا باز هم قصد ندارد از عرضه محصولاتی قدرتمند در این زمینه دست بکشد چرا که پرچم دار بعدی هم قرار است از یک دوربین فوق العاده برخوردار باشد.

پیش تر شنیده بودیم نوکیا 9.3 PureView به یک دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. اکنون اما با توجه به گزارش Nokia Power User، ظاهرا کاربران می توانند با وضوح 8K و با سرعت 30 فریم بر ثانیه هم با این دوربین به فیلم برداری بپردازند که اگر این اتفاق رخ دهد یعنی پرچم دار نوکیا حتی از گلکسی اس 20 اولترا نیز در این زمینه بهتر عمل می نماید (نماینده سامسونگ در وضوح یاد شده با سرعت 24 فریم بر ثانیه فیلم برداری می نماید).

البته این نتایج زمانی حاصل می گردد که نوکیا به ایده آل خود برسد بنابراین مهندسین این شرکت باید سخت کوشش نمایند تا الگوریتم های پردازش تصاویر را به بهترین شکل ممکن به انتها برسانند. بدیهی است نقش اول در زمینه فیلم برداری 8K را چیپ توانای اسنپدراگون 86 ایفا می نماید. پردازنده ای که اخیرا شنیدیم به جای مدل 855 در پرچم دار بعدی نوکیا مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که می دانید در ابتدا قرار بود نوکیا 9.3 PureView با پردازنده اسنپدراگون 855 و نامی دیگر راهی بازار گردد اما به خاطر تاخیرهای زیاد، نوکیا تصمیم گرفت این گوشی زمانی عرضه گردد که بتواند از پردازنده اسنپدراگون 865 به عنوان قلب تپنده خود بهره ببرد.

نوکیا 9.3 PureView احتمالا به نمایشگر 120 هرتزی و دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز می گردد

برای عکاسی، تیم طراحی HMD در حال حاضر تمرکز اصلی خود را روی حالت شب و حالت Pro گذاشته. در حالت پرو هدف اصلی اصلاح و بهبود الگوریتم های پردازش تصویر و کنترل دستی رنگ هاست. حالت شب هم به لطف بهره مندی از لرزشگیر اپتیکال و پیکسل های عظیم تر (احتمالا به خاطر ترکیب پیکسل ها)، تصاویر بسیار خوبی ثبت خواهد نمود.

شرکت ZEISS که احتمالا همه شما آن را می شناسید، در بخش دوربین قرار است با قابلیتی تحت عنوان ZEISS Effects همکاری کاملا انحصاری با HMD داشته باشد. در اینجا اشاره به کلمه انحصاری مهم بود چرا که پیش تر شنیده بودیم سونی هم قرار است با همکاری این شرکت معروف، یک گوشی هوشمند راهی بازار کند.

با همه این جزئیاتی که از پرچم دار بعدی نوکیا منتشر شده، موارد بسیار کمی مانده تا قبل از رونمایی رسمی از آن ها مطلع شویم. اخیرا حتی Juho Sarvikas، مدیر ارشد محصولات نوکیا، اشاره بسیار جزئی به رنگ بندی احتمالی نوکیا 9.3 PureView داشت. او در توییت خود اینگونه نوشت:

خبرهای بیشتر پیرامون این محصول به زودی منتشر خواهد شد.

نوکیا 9.3 و نوکیا 7.3 احتمالا در ماه آگوست یا سپتامبر معرفی می شوند

منبع: gsmarena

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31758

به "نوکیا 9.3 PureView از قابلیت فیلم برداری 8K پشتیبانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوکیا 9.3 PureView از قابلیت فیلم برداری 8K پشتیبانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید