نمایش آثار فاخر هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه توانمندی های بانوان استان گلستان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هنرمندان صنایع دستی گلستان در نمایشگاه معرفی توانمندی های بانوان استان با عنوان زنان، اشتغال، سلامت، با حضوری پررنگ، آثار فاخر خود را به معرض نمایش قراردادند.

نمایش آثار فاخر هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه توانمندی های بانوان استان گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان، این نمایشگاه که باهدف حمایت از کارگاه های فراوریی سیل زده، تقویت و حمایت از فروش و افزایش درآمد زنان توانمند استان در حال برگزاری است، با 35 غرفه توانمندی بانوان شاغل استان در بخش صنایع دستی، کشاورزی، فنی و حرفه ای و... را به نمایش گذاشته است.

کاشی کاری، نساجی سنتی، نگارگری، سفال و سرامیک، زیورآلات سنتی، گلیم بافی و نمدمالی، دست بافته های داری، رودوزی های سنتی، میناکاری، صنایع چوب، چرم سازی و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، قلم زنی و... ازجمله رشته هایی است که توسط هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی استان در نمایشگاه توانمندی های بانوان گلستان به نمایش گذاشته شده است.

توسعه صنایع خرد در ایجاد اشتغال پایدار مؤثر است

هادی حق شناس استاندار گلستان در افتتاحیه این نمایشگاه که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار گردید، گفت: قطعاً صنایع بزرگ برای استان یک ضرورت است اما مهم تر از آن توسعه صنایع خرد و اشتغال خانگی است.

او اضافه نمود: توجه به اشتغال های خانگی در درآمدزایی و اشتغال بانوان بسیار تأثیرگذار است و ما حتماً از آن حمایت می کنیم.

حق شناس با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های بانوان، توضیح داد: این نمایشگاه بیانگر توانمندی بانوان استان در فراوری محصولات خانگی در حوزه های مختلف است و حضور قومیت های متنوع به فرهنگ و تاریخ این استان غنا بخشیده است.

برخورداری همه شهرستان های استان از بازارچه صنایع دستی

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی استان در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه زنان، اشتغال، سلامت و در مصاحبه با صداوسیمای مرکز گلستان, گفت: در سال 1394 تعداد هنرمندان صنایع دستی استان 17 هزار نفر بود که با برنامه ریزی و آموزش های اجرا شده این تعداد به حدود 30 هزار هنرمند صنایع دستی در سطح استان افزایش یافته است.

او اعلام نمود: تعهد اشتغال اداره کل میراث فرهنگی استان در سال گذشته 2600 نفر بود که از این تعداد 1137 نفر در حوزه صنایع دستی استان مشغول به کار شده اند.

کریمی یادآور شد: در سطح استان گلستان هفت بازارچه صنایع دستی در حال احداث است و در هفته دولت کلنگ دو بازارچه دیگر به زمین خواهد خورد.

او توضیح داد: تا سرانجام سال 99 تمامی 14 شهرستان گلستان از بازارچه فروش محصولات صنایع دستی برخوردار خواهند شد.

غرفه های هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گلستان در هشتمین نمایشگاه و جشنواره معرفی توانمندی های بانوان گلستان تا 2 شهریور 98 در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهرستان گرگان میزبان علاقه مندان خواهد بود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12101

به "نمایش آثار فاخر هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه توانمندی های بانوان استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش آثار فاخر هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه توانمندی های بانوان استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید