نمایشگاه های صنایع دستی، ظرفیت های استان های مختلف را نشان می دهد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: دستاورد های صنایع دستی استان های کشور در نمایشگاه های مختلف از جمله سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی به نمایش گذاشته شده است که توانمندی ها و ظرفیت های بالای هنرمندان صنایع دستی کل کشور را نشان می دهد.

نمایشگاه های صنایع دستی، ظرفیت های استان های مختلف را نشان می دهد

پریسا راد معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز پنجشنبه 16 اسفند 97 در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در تهران اضافه کرد: استان ما نیز با5غرفه در نمایشگاه صنایع دستی مشارکت نموده است و هنرپندان این استان جضور پرشوری در این نمایشگاه داشته اند تا بتوانند محصولات خود را به هموطنانشان عرضه نمایند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با بازدید و استقبال خوب هموطنانمان روبرو شده است و اپیدواریم که این استقبال تا ساعات پایانی نمایشگاه ادامه داشته باشد.

راد ادامه داد: در استان کهکیلویه و بویراحمد همچون سایر نقاط کشور ظرفیت های زیادی در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی دیده می گردد و شاخص فعالست ها و کارهای ما در حوزه صنایع دستی می تواند در زمینه دستبافته های داری باشد زیرا ما انواع گلیم را در استان داریم و جاجیپ بتفی نیز یکی از صنایع دستی استان کهکیلویه و بویراحمد به حساب می آید.

او اضافه کرد: خبر خوش من برای همه هم استانی های خودم و مردم این است که در شورای احیای رشته های صنایع دستی توانستیم برای رشته جاجیم بافی زیرگروه نساجی سنتی هم بحث آموزش و هم بحث تجهیز کارگاه را مصوب کنیم و امیدواریم که بتوانیم این رشته را در استان احیا کنیم .رشته جاجیم بافی یکی از رشته های خاص دستبافته های داری استان کهکیلویه و بویراحمد است ولی به دست فراموشی سپرده می گردد.

راد در ادامه گفت: خبر خوش دیگر من برای مردم این است که ما عروسک لیلی را به عنوان یک نماد اصیل فرهنگی در حوزه زاگرس ثبت معنوی کردیم .این عروسک لیلی در7استان زاگرس نشین نماد اصیل فرهنگ آن سرزمین است .گهواره ای نیز با نام بومی و محلی تحته وجود دارد که آن را هم ثبت معنوی کردیم و امیدواریم که در ابتدای سال98بتوانیم شاهد اقدامات بیشتر و بهتری در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی باشیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11856

به "نمایشگاه های صنایع دستی، ظرفیت های استان های مختلف را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه های صنایع دستی، ظرفیت های استان های مختلف را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید