نقد بازی فیفا 20؛ نه چندان جذاب و انقلابی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وب سایت گجت نیوز - نیما رمضانی: بازی فیفا 20 نسبت به قسمت های قبلی این مجموعه، احساس متفاوتی به شما می دهد، اما آیا شاهد یک نسخه جدید انقلابی هستیم؟ نقد بازی FIFA 20 را در ادامه مطالعه کنید.

نقد بازی فیفا 20؛ نه چندان جذاب و انقلابی

در بازی فیفا 20 شاهد تغییرات زیادی در هسته گیم پلی هستیم و یک بخش فوتبال خیابانی جذاب هم داریم. در ادامه به آنالیز کامل این بازی خواهیم پرداخت تا نقاط ضعف و قدرت آن را بهتر درک کنید.

نقد بازی فیفا 20 - FIFA 20

تغییرات ایجاد شده در این بازی باعث شده تا حس متفاوتی داشته باشید، اما اکثر تغییرات جدید شاید آن قدر ها هم بزرگ و جریان ساز نباشند. ما نمی گوییم که بازی فیفا 20 اثر بدی است، اما شاید آن چیزی نباشد که بسیاری از هواداران انتظار داشتند.

سازندگان فیفا همواره کوشش نموده اند تا چیز های تازه ای را به مجموعه بیاورند و این مسئله در خصوص بازی FIFA 20 نیز صدق می نماید. موتور بازی کمی به روز رسانی شده و به همین دلیل، بازی در مقایسه با نسخه های قبلی، از نظر گرافیکی کمی متفاوت جلوه می نماید. فیزیک توپ نیز بهبود یافته و حالا واقع گرایانه تر حرکت می نماید (سیستم مورد احتیاج بازی را در اینجا مطالعه کنید).

اگر یک بازی را در فیفا 20 تماشا کنید، به شما این حس را می دهد که در حال تماشای یک مسابقه واقعی هستید. البته این لزوما برای کسی که در حال اجرا بازی است، اتفاق خوبی به نظر نمی رسد. جریان بازی در فیفا 20 گاهی چنان آرام و واقع گرایانه پیش می رود که شاید مخاطب را خسته کند. گویی این یک فوتبال واقعی است و باید برای بازی سازی، موقعیت سازی، پیدا کردن فضا ها و گل زدن، عجله ننموده و با دقت پیش بروید. این مسئله شاید باعث گردد تا بازی به همان اندازه که موافق دارد، مخالف هم پیدا کند.

کسانی که از این واقعی بودن بازی لذت می برند و از آن به شدت استقبال می نمایند و کسانی که بر این باورند بازی باید کمی حالت فانتزی داشته باشد و نباید تا این حد بر پایه اصول واقعی پیش رفته و خسته نماینده باشد. بازی های فیفا در مقایسه با پی اس، همواره حس و حال رئال تری داشته اند، اما این مسئله در قسمت جدید شکل جدی تری به خود گرفته است.

تغییر فیزیک در بازی باعث شده تا همه چیز واقعی تر به نظر برسد، با این حال گیم پلی بازی حالا با ریتم آرام تری جریان دارد، حتی آرام تر از آن چیزی که هواداران دو آتشه فیفا انتظار داشتند. یکی از ملموس ترین تغییرات، عوض شدن فرمول زدن ضربه آزاد و پنالتی است که از سیستم بهبود یافته تری بهره می برند. شما اکنون کنترل بیشتری در زمینه هدف گیری دارید و می توانید دقت و قدرت ضربات خود را بهتر مدیریت کنید.

این سیستم جدید شاید در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد، اما وقتی که به آن عادت کنید، متوجه بهبود شرایط خواهید شد. حالت timed finishing بازی فیفا 19 نیز در این نسخه وجود دارد و در فرمول گیم پلی سنتی فیفا تحول خوبی ایجاد می نماید. همچنین باید به تکل های کنترل شده اشاره کنیم که باعث می گردد بازیکنان در زمینه دفاعی، عملکرد بهتری داشته باشند.

اما هسته گیم پلی تغییرات دیگری نیز داشته است. بازی دارای یک سیستم هوش مصنوعی جدید به نام هوش فوتبال (Football Intelligence) است که باعث می گردد رقبای کامپیوتری شما با سبک متفاوتی فوتبال بازی نمایند. در واقع تیم رقیب شما حالا با شعور و درک بالاتری فوتبال بازی می نماید و در زمینه دفاعی پرخاشگر و آزار دهنده تر است.

اگر چه در نهایت، شاید این سیستم به آن قدرتمندی که انتظار دارید، نباشد. به نظر می رسد که بازی با هوش مصنوعی (خصوصا بر روی درجه سختی لجندری)، کمی ملایم سازی شده و همانند فیفا 19، تیم حریف به شکل افراطی، قدرتمندانه و بدون نقص بازی نمی نماید.

اما تازه ترین بخش این بازی، بخش ولتا (VOLTA) یا همان فوتبال خیابانی است که در آنجا قوانین خیابانی حکمفرمایی می نماید. ولتا دارای یک بخش داستانی آفلاین است که البته اگر از سرور EA دیسکانکت شوید، قطع می گردد، اتفاقی که خوشایند نیست.

داستان بازی با اینکه درخشان و درگیر نماینده نیست، اما آن قدر ها هم بد نبوده و شخصیت های سرگرم نماینده ای دارد. برخلاف بخش The Journey، برای اتمام بخش داستانی به 5 یا 6 ساعت زمان احتیاج خواهید داشت. بخش ولتا همچین دارای لیگ های آنلاین است که در آنجا می توانید با دیگران به رقابت بپردازید.

گیم پلی ولتا به مکانیک های همیشگی فیفا وابستگی زیادی دارد و شما می توانید به صورت 3 به 3 یا 5 به 5 بازی کنید. شما می توانید با دیوار پاس کاری کنید، گل های جذابی به ثمر برسانید و البته خوشحالی گل های متفاوتی انجام دهید. اگر برای مدتی این بخش را تجربه کنید، متوجه خواهید شد که ولتا هنوز جای کار زیادی دارد و شاید در این نسخه هنوز به تکامل لازم نرسیده باشد، اما بدون شک یک بخش پرطرفدار خواهد بود و آینده خوبی در انتظار آن است. اما در خصوص این نسخه، تنها می توان گفت که فوتبال خیابانی بازی فیفا 20 کاملا ایده آل نیست و اگر فیفا آن را ادامه دهد، در نسخه های بعدی، شاهد کیفیت بهتری خواهیم بود.

در مدتی که به انجام این بخش پرداختیم، شاهد مسائل زیادی بودیم، برای مثال یار هوش مصنوعی شما گاهی دروازه را رها نموده و بیش از حد جلو می آید، اتفاقی که منجر به گل خوردن می گردد یا جاگیری درستی ننموده و باعث از دست رفتن موقعیت حمله شما می گردد.

نکته مثبت دیگر بخش ولتا، ویژگی سفارشی سازی خوبی است که در اختیار هواداران قرار می دهد. شما حتی می توانید آواتار مشابه خود را بسازید و وارد بازی کنید. هر چه که باشد، این بخش تازگی خوبی دارد و مخاطبان زیادی را جذب خود خواهد نمود. تنوع زیاد لباس ها و لوکیشن ها را هم اضافه کنید.

بخش محبوب آلتیمیت تیم (Ultimate Team) هم حالا از یک سیستم جدید بهره می برد که چیزی شبیه بتل پس بازی فورتنایت است (با این تفاوت که احتیاجی به پرداخت هزینه اضافی نیست). بازیکنان می توانند با انجام اهداف مختلف، XP دریافت نمایند و با این اکس پی ها، آیتم های مختلف، پک کارت و ... باز نمایند. هسته اصلی بخش آلتیمیت تیم همان چیزی است که در گذشته دیده اید، هزینه کردن پول برای پک های کارتِ با شانس کم.

بخش کریر مد (Career Mode) نیز حالا دارای یک سیستم جدید تبادل نظر است که باعث می گردد با بازیکنان تامل داشته باشید و به آن ها حس انسانی تری می دهد. تبادل نظر های مشابه بخش The Journey نیز در این بخش وجود دارد. اگر این تبادل نظر های متنی بدون کلام را کنار بگذاریم، تجربه بخش کریر مد هیچ تفاوتی با نسخه های قبلی ندارد.

کاملا معین است که فیفا تمرکز اصلی خود را بر روی بخش های آلتیمیت تیم، ولتا و کیک آف قرار داده و بخش کریر مد در زمینه پیشرفت، بدون شک فرسنگ ها عقب است. این مکانیک تبادل نظری جدید هم در واقع مضحک به نظر می رسد، پس از دو یا سه تبادل نظر، بازیکنان یاد می گیرند که چه جوابی دهند تا بهترین نتیجه را گرفته و اعضای هیئت مدیره خود را راضی نگه دارند.

همه این ها را کنار بگذاریم، شاید اضافه کردن این مکانیک جدید، آغازی باشد برای تغییرات بیشتر در شماره های آینده. به هر حال، این بخش در سال های اخیر آن قدر پیشرفت کمی داشته که بسیاری فکر می کردند شاید سازندگان آن را به طور کلی از بازی حذف نمایند.

اینجا باید به یک ایراد بزرگ بازی نیز اشاره کنیم. اگر برای مدتی در مستطیل سبز بازی وقت بگذرانید، با مسئله ای رو به رو می شوید که برای سال ها هواداران این مجموعه را آزار داده است: هوش مصنوعی دروازه بان. در فیفا 20، دروازه بان به سوی توپ دویده، به آن مشت زده، توپ را به خطرناک ترین منطقه ممکن فرستاده و تیم حریف را صاحب یک موقعیت ایده آل می نماید!

آن هم در حالی که می توانست توپ را به راحتی در دست بگیرد. فرقی نمی نماید که یک دروازه بان کلاس جهانی داشته باشید یا یک دروازه درجه سه، این مشکل همه جا وجود دارد. امیدی به انتشار یک آپدیت و حل این مشکل نداشته باشید، زیرا این معضل چندین سال است که وجود دارد و در فیفا 20، عذاب آورتر از همواره به نظر می رسد.

برای بازی هایی که به صورت سالانه عرضه می شوند، سخت است هر بار آن قدر تغییرات بزرگ و تاثیرگذار ایجاد کنید که خرید هر شماره به یک باید تبدیل گردد. ما در بازی فیفا 19 شاهد تغییرات شگفت انگیزی بودیم که خرید آن را به یک باید تبدیل می کرد و در حالی که بخش ولتا و مکانیک های جدید بازی فیفا 20 قطعا غافل گیر نماینده هستند، اما این شماره آن قدر ها هم بهبود نداشته که خرید آن یک ضرورت باشد.

هواداران پروپا قرص بخش آلتیمیت تیم، بدون شک از تغییرات جدید آن استقبال خواهند کرد و عاشقان بخش کریر مد، یک سال دیگر را باید با همان بخش آشنا و نسبتا تکراری وقت بگذرانند. بخش The Journey شاید حذف شده باشد، اما بخش ولتا می تواند جایگزین قدرتمندی برای آن باشد. بازی از نظر موسیقی و گزارش هم مطابق معمول از کیفیت بالایی برخوردار است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: برترین ها
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18310

به "نقد بازی فیفا 20؛ نه چندان جذاب و انقلابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد بازی فیفا 20؛ نه چندان جذاب و انقلابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید