نظام پرستاری اردبیل بدون مشارکت بالا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، جواد بدلی- اردبیل - کارشناس پرستاری:سازمان نظام پرستاری تنها سازمان مردم نهاد حامی حق و حقوق پرستاران در ایران است که اعضای هیات مدیره آن هر 4 سال یک بار بر اساس رأی پرستاران عضو انتخاب می شوند.

نظام پرستاری اردبیل بدون مشارکت بالا

4 دوره از عمر این سازمان نوپا گذشته و با برگزاری انتخابات در 21 تیرماه 98 وارد پنجمین دوره فعالیت خود شده است. این سازمان مردم نهاد بسان نهالی جوان در حال شکوفایی است. با این که تا رسیدن به نقطه آرمانی و اهداف متعالی خود راهی سخت و پرپیچ و خم در پیش دارد، باید همیشه در راستا اعتلا و سرافرازی آن قدم برداشت و سختی ها و مسائل را به جان خرید.

انتخابات سازمان نظام پرستاری اردبیل امسال با مشارکت 35 درصدی برگزار شد که همین مشارکت کم و عدم حضور پرستاران در پای صندوق های رأی، پیام های مهمی داشت و نشان دهنده مشارکت کم این قشر از زحمتکشان بخش درمانی استان بود؛ البته در برگزاری سالم انتخابات هیچ شک و شبهه ای نیست اما نوپا بودن این سازمان زمینه ساز آزمون و خطاست و شکست ها و پیروزی هایی به دنبال دارد. اعتلای این سازمان باید سرلوحه کار تک تک اعضای هیأت مدیره های جدید باشد تا به ارتباطی دوسویه و مؤثر با مجموعه پرستاری استان منجر شود. مهم ترین عامل در اعتلا و بهبود وضعیت این سازمان و خروج از حالت انفعال و انزوای کنونی، داشتن ارتباط و تعامل مؤثر با سازمان ها، نهادها و افراد تاثیرگذار و صاحب فکر و اندیشه است. نداشتن این تعامل و ارتباط به انزوا و سرشکستگی کنونی دامن خواهد زد آن هم در حالی که یکی از علل مسائل شغل پرستاری چه در سطح خرد و چه در سطح کلان، نداشتن ارتباط موثر و کارآمد با عوامل سازمانی درون صنفی و برون صنفی است.

تعامل و ارتباط سازنده و مؤثر در جامعه کنونی هدفی برای ارتقای یک سازمان است و سازمان نظام پرستاری نیز از این قاعده مستثنا نیست. زمانی می توان به پیروزیت یک نهاد صنفی پی برد که بتوان میزان ارتباط درون و برون سازمانی آن را سنجید. مخالفان این تفکر، سیاست اعتراض ناکارآمد و بدون هدف را در پیش گرفته اند و معتقدند ارتباط مؤثر و کارآمد مترادف سیاست پیشگی و دست نشاندگی است و به هر طریق ممکن سعی در تخریب افراد مخالف با تفکر خود دارند و حد و مرزی در تخریب برای خود قائل نیستند؛ البته ارتباط و تعاملی که از آن صحبت می شود باید تاثیرگذار و مشخص کننده باشد و احقاق حق و حقوق آن صنف به صورت مداوم و مستمر صورت گیرد و محدود به یک زمان خاص و معین نباشد.

هیات مدیره جدید نظام پرستاری اردبیل باید بر این فکر باشد که چگونه ارتباط خود با بدنه پرستاری را بهبود بخشد؟ حضور مداوم و مستمر در کنار پرستاران در بخش های بالینی بیمارستان های استان باید یکی از اهداف دوره جدید باشد. تا زمانی که نتوانیم اعتماد را به جامعه پرستاری برگردانیم، نمی توانیم در پیشبرد اهداف سازمان خود پیروز باشیم. محدود کردن خود به برگزاری جلسات و دچار روزمرگی شدن یکی از آفت های مهم این سازمان است.

حضور در جمع پرستاران و گوش کردن به صحبت ها و درددل های آنان، ساده ترین و کم هزینه ترین راه ارتباطی با این قشر زحمتکش است که بی شک یکی از وظایف مهم هیات مدیره جدید به شمار می رود. امید است هیات مدیره جدید سازمان نظام پرستاری در این راستا پیروز باشند؛ هرگونه فکر محدود و انحصارطلبانه را از خود دور کنند، اهل تعامل و ارتباط موثر و کارآمد باشند و بهره کافی را از اصحاب فکر و اندیشه و صاحب نظر ببرند؛ همچنین خود را در خدمت جامعه پرستاری بدانند نه جامعه پرستاری را در خدمت و رسیدن به هدف خود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10891

به "نظام پرستاری اردبیل بدون مشارکت بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام پرستاری اردبیل بدون مشارکت بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید