نخستین کارگاه مشترک فناوری های نوین دانشگاه فنی و حرفه ای با آلمان برگزار گردید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، برگزاری کارگاه یک روزه مشترک دانشگاه فنی و حرفه ای با همکاری وزارت آموزش و تحقیقات آلمان فدرال در زمینه انتقال فناوری های نوین تهویه و پمپ های حرارتی برگزار گردید.

نخستین کارگاه مشترک فناوری های نوین دانشگاه فنی و حرفه ای با آلمان برگزار گردید

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، فرج اله طالبی مدیر کل دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: صبح امروز 7 اسفند ماه، دانشگاه فنی و حرفه ای نخستین کارگاه مشترک فناوری های نوین را با همکاری موسسه آموزش مشاغل آلمان واقع دردورتموند (GBB)، مرکز اطلاعات فناوری انرژی تهویه و سرمایش (IKKE) مستقر در دویسبورگ و انستیتو طراحی مشاغل نوآور (FIAP) مستقر درکلزنگرشن با حضور نمایندگان شرکت های مذکور و تدریس پرفسور کارستن بیرمان در هتل پارسیان اوین برگزار کرد.

وی اضافه کرد: این کارگاه با حمایت وزارت آموزش و تحقیقات آلمان در چارچوب پروژه جهانی IRAN- CC، تفاهم نامه ای که سه ماه پیش با آلمان امضا شد و در زمینه های سرمایشی، گرمایشی و تهویه است.

طالبی اظهار کرد: این نخستین کارگاه در این چارچوب است. از تمام مراکز در سراسر ایران که رشته های مرتبط مثل تاسیسات، مکانیک، برق و الکترونیک دارند استعلام کردیم و سایتی را قرار دادیم که افراد در آن سامانه ثبت نام کردند.

مدیرکل دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: بر اساس شاخص هایی که با همکاری معاونت آموزشی معین شد، انتخاب این افراد از مراکز مختلف بود. در نهایت از بین حدود 100 نفر داوطلب، 30 نفر بر اساس تخصص، رشته، سن و میزان آشنایی به زبان که جزو مهمترین شاخص ها بود و این که در این زمینه سابقه تدریس داشته باشند، انتخاب شدند.

وی بیان نمود: بنابراین بر اساس شناختی که طرف های آلمانی ها از اساتید اخذ خواهند کرد و با مشارکتی که خواهند داشت، همچنین طرح سوالات در زمینه هایی از جمله تکنولوژی نو که تخصص در آن مطرح است، 15 نفر از اساتید برتر در این 3 حوزه انتخاب خواهند شد که سپتامبر 2019 در دوره آموزشی که در آلمان برگزار می گردد، حضور می یابند.

طالبی گفت: طبق توافق اجرا شده، هزینه کارگاه و دوره ای که برگزار می گردد بر عهده وزارت آموزش و تحقیقات آلمان خواهد بود. این کارگاه استارت کار در این حوزه است و بر اساس تفاهم نامه ای که با چند مرکز مثلGBB و IKKE و وزارت آموزش و تحقیقات آلمان منعقد شد این برنامه ها در حوزه های مختلف ادامه پیدا می نماید؛ همچنین قرار شد احتیاج های آموزشی را برای مدرسان اعلام کنیم که بر اساس آن برنامه های بعدی برای احتیاج های ما معین شده و دوره های مشابهی در ایران و آلمان برای زمینه های مختلف و در رشته های دیگری که احتیاج داریم صورت پذیرد. البته در این راستا تمرکز بیشتر در تقویت و توانمند سازی مدرسان است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4860

به "نخستین کارگاه مشترک فناوری های نوین دانشگاه فنی و حرفه ای با آلمان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین کارگاه مشترک فناوری های نوین دانشگاه فنی و حرفه ای با آلمان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید