مهمانی گل ها در شهر

به گزارش مجله یک کامپیوتر، محمد سرابی- خبرنگار:گل های سفید و صورتی و قرمز ارکیده کنار هم چیده شده اند و ترکیب آنها با گلبرگ ها و شاخه های دیگر گیاهان تصویری از زیبایی طبیعت را در اردیبهشت پایتخت به وجود آورده است اما با وجود اشتیاق بازدیدکنندگان.

مهمانی گل ها در شهر

تا روزهای آخر هفدهمین نمایشگاه گل و گیاه تهران، نمی توان از غرفه های شاداب این نمایشگاه خرید کرد. از سوی دیگر مسئولان شهرداری از لزوم افزایش سرانه مصرف گل و همینطور امکان صادرات گل به کشورهای همجوار می گویند.

شهردار تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گفت: در برنامه های مختلف زیاد از اولین می گویند اما امروز در هفدهمین نمایشگاه گل هستیم که به همین دلیل باید از دست اندرکاران این نمایشگاه تشکر کنیم.

پیروز حناچی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم گفت: اساساً باغ های ایرانی و فضای سبزی که به هنر هنرمندان ایرانی مزین می شد، بخشی از فرهنگ این سرزمین بوده و هست چنان که نمونه های تصویری آن در آثار تاریخی مانند مجموعه پاسارگاد دیده می گردد.

شهردار تهران با بیان اینکه تاکنون 12باغ ایرانی به ثبت دنیای رسیده است، اظهار کرد: آلودگی و ترافیک یکی از عارضه های کلانشهرهاست اما این موضوعات راهکاری روشن و معین دارد و بسیاری از کشورها از این راهکار ها استفاده می نمایند. در این میان شهر تهران بر اثر کم توجهی به راهکارها به شکل انباشته با مسائل ترافیک و آلودگی روبرو است.

شهردار با اشاره به روش های مهار منابع آلودگی هوا و فراوری اکسیژن گفت: راه دیگر کاهش آلودگی هوا توسعه فضای سبز، چه در داخل محیط شهری و چه به صورت کمربند شهر است. در این دوره از مدیریت شهری با اهتمام اعضای شورای شهر و جهت گیری مدیریت شهری کارهای بزرگی مانند جلوگیری از تخریب باغ ها صورت گرفته است.

حناچی بیان نمود: با ضوابطی که در شورای شهر تصویب شده و در شورای عالی شهرسازی هم در حال آنالیز است، تجدیدنظر در قوانین مربوط به حفظ باغ های شهر در دستور کار قرار گرفته است و به استناد همین قوانین دیگر مجوز هیچ برج باغی در تهران داده نمی گردد. از طرف دیگر کوشش می کنیم مالکان را تشویق کنیم که با یاری شهرداری باغ ها را حفظ نمایند و با این کار هم منافع آنها و هم منافع شهر پابرجا باقی بماند.

او با تأکید بر اینکه تغییر کاربری ها تنها درصورتی قابل قبول خواهند بود که منجر به تخریب باغ نشوند، اظهار کرد: باغ های باقیمانده که بعضی از آنها در اختیار نهادهای دولتی و حکومتی است را هم باید با مذاکره حفظ کنیم.

  • سرانه گل

مدیرعامل بوستان ها و فضای سبز شهر تهران نیز در مراسم افتتاح نمایشگاه گل و گیاه گفت: در زمینه سرانه مصرف گل در کشور آمار دقیقی نداریم اما در شروع دهه90 سرانه سالانه شاخه گل برای هر نفر 10شاخه بود که باید این میزان حداقل 5برابر رشد کند.

علی محمد مختاری با اشاره به استقبال از این نمایشگاه همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب، اظهار کرد: تحقیقات نشان می دهد کاشت و نگهداری از گل منجر به مقابله با افسردگی و ایجاد نشاط و شادابی در زندگی بشر می گردد. استفاده از گل در اماکن عمومی می تواند علاوه بر افزایش زیبایی شهر، به توسعه صنعت گل و گیاه یاری کند. صنعت گل و گیاه ظرفیت بالایی برای اشتغال دارد و باتوجه به همسایه های پرمصرف برای گل، می توانیم بازار صادراتی خوبی را در این زمینه ایجاد کنیم.

او با بیان اینکه ما از نظر تنوع گیاهی در دنیا حرفی برای گفتن داریم، یادآوری کرد: در زمینه گل و گیاه حدود 50 تا 100میلیون دلار صادرات داریم که بسیار کم است و احتیاج به کار کردن روی بسته بندی و حمل ونقل گل دیده می گردد.

  • فروش در روز آخر

هفدهمین دوره نمایشگاه گل و گیاه با شرکت بیش از 200فراورینماینده داخلی و 17شرکت فراورینماینده خارجی از کشورهای آلمان، سوئیس، ترکیه، هلند و... تا آدینه 13اردیبهشت از ساعت 10 تا 21 پذیرای علاقه مندان به صنعت گل و گیاه خواهد بود. این نمایشگاه در 4سالن اصلی بوستان مصاحبه در محله گیشا به مساحت 750مترمربع برپا شده است. همزمان با برگزاری این نمایشگاه کاروانی از احجام تزیین شده با گل به مدت 6 روز در شهر به گردش درخواهد آمد. غرفه داران از ساعت 15 روز آخر اقلام موجود را با قیمت مناسب برای فروش ارائه می نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7041

به "مهمانی گل ها در شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمانی گل ها در شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید