معرفی تیم های جام جهانی باشگاه ها؛ قهرمان لیگ قهرمانان کونکاکاف

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اولین قهرمانی در کونکاکاف و اولین حضور در جام جهانی باشگاه ها. تیگرس یا همان ببر های مکزیک مهمان جدید تورنمنت باشگاهی فیفا خواهد بود.

معرفی تیم های جام جهانی باشگاه ها؛ قهرمان لیگ قهرمانان کونکاکاف

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، تیگرس UNAL تیمی مکزیکی که پس از کسب نخستین قهرمانی اش در لیگ قهرمانان کونکاکاف راهی جام جهانی باشگاه ها شد. قهرمان 7 دوره لیگ مکزیک می خواهد در تجربه تازه اش روزهای خوبی را پشت سر بگذارد. آغاز کار تیم مکزیکی در جام جهانی باشگاه ها مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی خواهد بود.

چگونه به تورنمنت رسیدند؟

لیگ قهرمانان کونکاکاف به طور کلی به صورت حذفی برگزار می گردد. تیگرس در بازی یک هشتم نهایی مقابل آلیانسا پرو به پیروزی 5 بر 4 در مجموع دو ملاقات رسید. در یک چهارم نهایی نیویورک سیتی آمریکا را 5 بر صفر بردند. نیمه نهایی هم دیگر تیم پرویی یعنی الیمپیا را با نتیجه قاطع 3 بر صفر از پیش رو برداشتند. فینال هم حریف شان لس آنجلس اف سی آمریکا بود که دسامبر 2020 این تیم را هم 2 بر بردند تا قهرمان شوند.

سابقه

تیگرس برای نخستین مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان کونکاکاف شد و طبیعتاً اولین حضورشان در جام جهانی باشگاه ها به شمار می رود. با این حال قبلاً تیم هایی مثل مونتری، آمریکا، پاچوکا و آتلانته از مکزیک در جام جهانی باشگاه ها شرکت کردند و حتی در رده های سوم و چهارم هم قرار گرفتند.

بازیکنان کلیدی

آندره پیر ژینیاک مهاجم 35 ساله مطرح فرانسوی حالا چند سالی می گردد که گلزن اول تیگرس است. او دو مرتبه هم در سال های 2016 و 2018 آقای گل لیگ مکزیک شده و در فصلی که گذشت با 6 گل زده آقای گل لیگ قهرمانان کونکاکاف شد. دیگو ریس مدافعی که سابقه بازی در پورتو، سوسیه داد و اسپانیول را هم داشته مهره اصلی دفاعی تیم است. ناهوئل گوسمان سنگربان باتجربه تیگرس که در تیم ملی آرژانتین هم بازی نموده می تواند بازیکنی مشخص کننده باشد. گیدو پیزارو هم هافبک دفاعی و کاپیتان تیگرس است، بازیکنی که در سویا هم بازی نموده.

مربی

ریکاردو فرتی مربی 66 ساله برزیلی از سال 2010 راهنمایی تیگرس را در دست داشته. او که سابقه کار کردن به عنوان مربی موقت در تیم ملی مکزیک را هم داشته، 5 مرتبه تیمش را به قهرمانی لیگ مکزیک رسانده. از طرفی با کسب نخستین قهرمانی تاریخ تیم در لیگ قهرمانان کونکاکاف تاریخ ساز شده است.

نکته جالب

بعید است تیمی در جهان پیدا کنید که نامش به اندازه تیگرس طولانی باشد. Club de Fútbol Tigres de la Universidad Autónoma de Nuevo León که به عبارتی می گردد باشگاه فوتبال تیگرس از دانشگاه خودمختار جدید لئون. این باشگاه 7 مارس 1960 تأسیس شد، در حالی که قبل از آن از سال 1957 با نام خاباتوس نیو لئون فعالیت می کرد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50982

به "معرفی تیم های جام جهانی باشگاه ها؛ قهرمان لیگ قهرمانان کونکاکاف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تیم های جام جهانی باشگاه ها؛ قهرمان لیگ قهرمانان کونکاکاف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید