معرفی برگن نروژ

به گزارش مجله یک کامپیوتر، برگن (Bergen) دومین شهر بزرگ نروژ و همچنین بزرگترین بندر این کشور است و یکی از شلوغ ترین بنادر اسکاندیناوی به شمار می رود. این شهر در بین تپه ها و کوهها که به هفت کوه شهرت دارند قرار گرفته است و اسم این شهر به معنای چمنزار سبز در میان کوهها می باشد.

معرفی برگن نروژ

جاذبه های شهر برگن نروژ

مناظر طبیعی فوق العاده زیبا ، این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری مهم و پرطرفدار در نروژ تبدیل نموده است و گفتنی است که برگن یک مقصد گردشگری فرهنگی در اروپا نیز به شمار می رود. در طول سال فستیوال های مختلفی در این شهر برگزار می شود از جمله فستیوال بین المللی برگن در ماههای می و ژوئن ، فستیوال ناتجاز (ماه می) و برگن فست (ماه ژوئن) و یکی از قدیمی ترین ارکسترهای اروپا نیز به این شهر تعلق دارد.

آب و هوای برگن

برگن به دلیل بارش های فراوان ، به شهر باران معروف است و دلیل این بارش های فراوان ، احاطه شدن شهر توسط هفت کوه است که باعث تجمع ابرها بالای این شهر می شود و در زمستان به دلیل وجود جریان گلف استریم ، این شهر یکی از گرم ترین شهرهای نروژ است.

میدان مارکت

بندر اصلی برگن به نام میدان مارکت شناخت می شود و یکی از نقاط شلوغ و پرتردد شهر نیز می باشد و هر روز صبح بازار ماهی فروشان در آن برپا می شود. نکته جالب درباره این بازار این است که 700 سال در این میدان پابرجاست.

Bryggen Hanseatic Wharf

این منطقه رنگارنگ یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر برگن است ، خانه های چوبی رنگارنگ در کنار رستوران ها ، فروشگاهها و خیابان های باریک ، چهره این نقطه از شهر را متفاوت نموده اند. در این منطقه می توانید همچنین از موزه بریگن که قدمت آن به قرن 14 باز می شود نیز دیدن کنید.

موزه هانزا (Hanseatic Museum)

موزه هانزا مربوط به دوره پیمان هانزا در شهر برگن می شود و در حقیقت زندگی بازرگانان آلمانی که در کنار بندر زندگی می کردند را نشان می دهد و در یکی از خانه های چوبی و قدیمی در این شهر برپا شده است. در این موزه سلاح ها ، مبلمان و تجهیزات این افراد در قرن 18 به نمایش گذاشته می شود.

قلعه برگنهوس (Bergenhus Fortress)

قلعه برنگهوس یکی از قدیمی ترین قلعه های محافظت شده در نروژ است که در قرن 16 در ورودی لنگرگاه ساخته شده است. قلعه اولیه در سال 1240 ساخته شد اما بعدها آسیب هایی در اثر جنگ های مختلف بخصوص جنگ جهانی دوم دید بازسازی شد و امروز به موزه تبدیل شده است.

کلیسای جامع برگن (Bergen Cathedral)

قدمت کلیسای جامع برگن به سال 1181 باز می شود . این کلیسا دوبار پیاپی در سالهای 1248 و1270 آتش گرفت و ویران شد اما پس از هر دو آتش سوزی، بازسازی شد و اکنون یکی از نماد های شهر برگن است.

اقامتگاه سلطنتی (Royal Residence)

اقامتگاه سلطنتی برگن که به آن Gamlehaugen نیز گفته می شود همانطور که از نامش پیداست محل اقامت خانواده سلطنتی شهر بوده است. این کاخ زیبا در سال 1901 برای ساخته شد. در سال 1925 ، این کاخ توسط دولت نروژ خریداری شده و در اختیار پادشاه نروژ گذاشته شد است و امروزه قسمت هایی از این کاخ برای بازدید عموم باز است.

دیگر مقالات ما

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ساعت پرواز قرن
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20777

به "معرفی برگن نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برگن نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید