مرمت تیمچه بزرگ قم شروع شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: مرمت تیمچه با اعتباری حدود 600میلیون ریال از منابع ملی انجام می گردد.

مرمت تیمچه بزرگ قم شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی قم ادامه داد: در بارندگی های فصل بهار یکی از از طاق های پوششی تیمچه بازار قم دچار آسیب شد که خسارت ها به این مکان تاریخی مورد آنالیز نهاده شد و درحال حاضر مرمت این اثر در حال اجرا است.

یزدانی اضافه کرد: این قسمت از سقف تیمچه حدود چهار سال پیش دچار تخریب شده که به صورت اضطراری با شمع های چوبی مهار شده بود که در بارندگی اخیر دچار تخریب شد که خوشبختانه به تزئینات مقرنس ها و رسمی بندی ها آسیبی وارد نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم، با تاکید بر لزوم همکاری مالکان راسته بازار، مخصوصاً مالکان محدوده تیمچه اضافه کرد: این استان دارای 380 اثر تاریخی است که به دلیل محدودیت نیروی انسانی امکان بازدید مستمر و روزانه از این آثار تاریخی وجود ندارد.

یزدانی با تاکید بر اینکه حفاظت از میراث فرهنگی در سایه مشارکت مردم امکان پذیر است اضافه کرد: شهروندان محترم در صورت مشاهده هر گونه تخریب آثار تاریخی مراتب را به معاونت میراث فرهنگی و یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم اطلاع دهند.

تیمچه بزرگ بازار قم یکی از بزرگترین سقف های ضربی ایران است و شاهکار معماری دوران قاجار در قم محسوب می گردد که در سال 1376 به شماره 1902 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8506

به "مرمت تیمچه بزرگ قم شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت تیمچه بزرگ قم شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید