لیتوانی، تیخانوفسکایا را به بلاروس مسترد نمی کند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، لیتوانی رسما درخواست بلاروس را برای استرداد رهبر اپوزیسیون این کشور که پس از سرکوب های گسترده در پی انتخابات سال گذشته میلادی ریاست جمهوری به لیتوانی گریخته است، رد کرد.

لیتوانی، تیخانوفسکایا را به بلاروس مسترد نمی کند

به نقل از شبکه خبری دویچه وله، سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس اکنون در لیتوانی به سر می برد، چون در پی پیروزی مناقشه برانگیز الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس وی مجبور شد به عنوان رقیب اصلی وی که نتایج را به چالش کشیده بود، از کشور فرار کند.

دفتر دادستانی کل بلاروس اعلام نموده، به لیتوانی درخواست داده تا تیخانوفسکایا را به بلاروس مسترد کند تا بابت جرایمی که علیه نظم، امنیت عمومی و کشور مرتکب شده، مورد بازخواست قرار گیرد.

دادستان های بلاروس، رهبر اپوزیسیون و وابستگانش را به تحریک شورش ها و اشغال ساختمان های دولتی در شهر گومل متهم نموده اند. اما تیخانوفسکایا این اتهامات را رد می نماید.

وزیر خارجه بلاروس نیز گفت: واکنش دولت ویلنیوس به این درخواست این است؛ ما به رژیم بلاروس می گوییم که چنین درخواستی به هیچ وجه اجابت نمی گردد. لیتوانی در کنار تمامی نیروهای دموکراتیکی بوده و هست که بابت سرکوب از سوی رژیم ها، تحت پیگرد هستند و به دنبال پناهندگی اند.

در پی پیروزی مجدد لوکاشنکو در انتخابات اوت سال گذشته میلادی و تثبیت قدرت 29 ساله او در بلاروس، این کشور صحنه آشوب و درگیری شده و هنوز هم این درگیری ها و اعتراضات علیه دولت ادامه دارند.

سرکوب شدید معترضان از سوی نیروهای امنیتی بلاروس صدای خشم دولت های غربی را درآورده و در جریان این سرکوب ها، بسیاری از فعالان حقوق بشری و خبرنگاران، بازداشت شده و با محکومیت هایی روبرو هستند. ایسنا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51994

به "لیتوانی، تیخانوفسکایا را به بلاروس مسترد نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیتوانی، تیخانوفسکایا را به بلاروس مسترد نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید