لزوم استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه های استان های سیل زده برای مقابله با مخاطرات طبیعی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، عاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: باید از ظرفیت ها و توانمندی های علمی، تحقیقاتی دانشگاه های استان های سیل زده برای تحقیقات و ارائه راهکارها برای مقابله با مخاطرات طبیعی استفاده گردد.

لزوم استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه های استان های سیل زده برای مقابله با مخاطرات طبیعی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، محمدتقی نظرپور، معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم، در بیست و دومین اجلاس رؤسای دانشگاه های بزرگ کشور که با موضوع آنالیز وضعیت استان های سیل زده در دانشگاه لرستان برگزار گردید، گفت: باید از ظرفیت ها و توانمندی های علمی، تحقیقاتی دانشگاه های استان های سیل زده برای تحقیقات و ارائه راهکارها در جهت مقابله با مخاطرات طبیعی استفاده گردد.

نظرپور در این نشست گفت: در استان های سیل زده همچون استان های لرستان و خوزستان، باید از ظرفیت های علمی دانشگاه های این استان همچون دانشگاه های لرستان و شهید چمران اهواز برای مقابله با مخاطرات طبیعی استفاده گردد.

وی اضافه نمود: بازدیدهای میدانی از مناطق سیل زده یک اقدام مثبت است و باعث می گردد مدیران، هرچه بیشتر و از نزدیک با مسائل مردم مناطق سیل زده آشنا شوند.

معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم توضیح داد: از فضای مجازی به صورت حداکثری باید برای اطلاع رسانی اقدامات اجرا شده در رابطه با سیل اخیر و سایر مخاطرات طبیعی، استفاده گردد.

نظرپور، تأکید کرد: مستندسازی وقایع، یک موضوع مهم است که در زمینه آنالیز علل مخاطرات طبیعی و تصمیمات و اقدامات اجرا شده، به طور حتم باید انجام گردد.

وی شرح داد: یک موضوع مهم، آن است که ارتباط بین مدیران و مسئولان با دانشگاهیان تقویت و گسترش یابد و از نتایج تحقیقات دانشگاهیان، برای کاستن از خسارات مخاطرات طبیعی استفاده گردد.

معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که همراه با سایر رؤسای دانشگاه های بزرگ کشور و رئیس هیئت ویژه آنالیز سیل اخیر کشور، از مناطق مختلف سیل زده شهرستان پلدختر لرستان بازدید کرد، در اجلاس اخیر و در حضور سیدموسی خادمی استاندار لرستان، خواستارساماندهی وضعیت اسکان موقت سیل زدگان که از نوع اسکان موقت در چادرهاست، شد.

میزبان اصلی این اجلاس، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بود که این اجلاس را با همکاری و همیاری دانشگاه لرستان برگزار کرد.

استان لرستان از جمله استان های سیل زده است و به همین علت، دانشگاه لرستان به عنوان محل برگزاری بیست و دومین اجلاس رؤسای دانشگاه های بزرگ کشور انتخاب شد.

در این اجلاس که در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار گردید، علاوه بر اینکه خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان، گزارشی از وضعیت سیل اخیر استان لرستان و تشریح راهکارهای علمی محققان و پژوهشگران برای مقابله با سیل، ارائه نمود، سایر رؤسای دانشگاه های بزرگ کشور نیز هر کدام، نقطه نظرات و دیدگاه های خود را درباره موضوع سیل و مخاطرات طبیعی بیان کردند.

همچنین، با حضو سیدموسی خادمی استاندار لرستان، تفاهم نامه همکاری مشترک علمی و تحقیقاتی با امضای عزیزی رئیس دانشگاه لرستان و نیلی احمدآبادی رئیس هیئت ویژه آنالیز سیل اخیر کشور، بین دو طرف مبادله شد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7165

به "لزوم استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه های استان های سیل زده برای مقابله با مخاطرات طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه های استان های سیل زده برای مقابله با مخاطرات طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید