ظریف خطاب به پمپئو: نفتمان را به هر کدام از مشتریان که بخواهیم می فروشیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر با اشاره به تهدید آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت ایران گفت که تهران به هر کدام از مشتریان خود که بخواهد نفت خواهد فروخت.

ظریف خطاب به پمپئو: نفتمان را به هر کدام از مشتریان که بخواهیم می فروشیم

فارس نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پیغامی در توئیتر به اقدامات آمریکا علیه ایران و کوشش های تهران برای یافتن برون رفت از محدودیت های آمریکا پرداخت.

وی در این پیغام توئیتری نوشت: آمریکا ما را از تجهیزات دفاعی محروم کرد ما اقدام به ساخت موشک ها کردیم و پس از آن آمریکا شکایت کرد. آمریکا ما را از دستیابی به سوخت هسته ای منع کرد ما آن را ساختیم و پس از آن آمریکا شکایت کرد.

ظریف در ادامه نوشت: در حال حاضر آمریکا درگیر دزدی دریایی و تهدید برای جلوگیری از فروش نفت ایران به مشتریان سنتی است. پمپئو نق زدن را متوقف کن: ما نفت را به همه و هرکدام از مشتریان خواهیم فروخت.

آمریکا یکسال پیش علی رغم مخالفت های کشورهای امضاکننده توافق هسته ای و پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام، به صورت یکجانبه از توافق هسته ای خارج شد و اعمال فشار به تهران را به امید وادار کردن ایران به مذاکره مجدد درباره یک توافق جدید در پیش گرفت.

آمریکا هدف خود از تشدید فشارها علیه تهران به صفر رساندن صادرات نفت ایران اعلام نمود اگر چه تا کنون در رسیدن به این هدف ناکام مانده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13184

به "ظریف خطاب به پمپئو: نفتمان را به هر کدام از مشتریان که بخواهیم می فروشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف خطاب به پمپئو: نفتمان را به هر کدام از مشتریان که بخواهیم می فروشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید