ظرفیت خدمات پستی برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزایش پیدا کرده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران ، در آستانه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقانکار، مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، آزاده نظربلند، معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از دفتر پستی شهید یوسفیان، واقع در خیابان شهدای ژاندارمری، بازدید کردند.

ظرفیت خدمات پستی برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزایش پیدا کرده است

در جریان این بازدید رمضان علی سبحانی فر، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، امیرحسین کریمی، مدیر منطقه پستی جنوب غرب تهران نیز حضور داشتند.

جوادی با اشاره به جایگاه پست در ذهن و خاطره مردم، همکاری شرکت ملی پست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارسال پستی کتاب اقدام به یاد ماندنی خواهد شد، گفت: امید واریم در روز های برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، مشابه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که شاید روزانه بالغ بر 300 هزار نفر بازدید کننده داشتیم، شاهد مراجعه بیش از این تعداد به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب باشیم و مردم نشان دهند که به کتاب علاقه دارند.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: محدودیت های نمایشگاه فیزیکی امکان حضور را کاهش می دهد اما با توجه به ظرفیت های فضای مجازی امکان مراجعه و یازدید از نمایشگاه کتاب چند برابر شده است و پیش بینی می شود، رکورد منحصر به فردی ثبت شود.

شرکت ملی پست برای ارسال خرید مشتریان خارج از کشور محدودیتی ندارد

سبحانی فر، با اشاره به تفاوت نمایشگاه مجازی کتاب تهران با نمایشگاه مجازی کتاب استانی جیرفت در منطقه جنوب کرمان از منظر گستردگی درباره ارسال مرسوله های کتاب برای مشتریان خارج از ایران، خاطرنشان کرد: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سامانه پاسخگویی برای پرداخت از خارج کشور را مهیا کند شرکت ملی پست با توجه به دامنه فعالیت بین المللی، برای ارسال مرسوله ها مساله ای ندارد. نرخ نامه خارجی به بسته پیوست می شود و مشتری هزینه پست و کتاب را پرداخت می کند.

وی با اشاره به تفاوت نمایشگاه مجازی و فیزیکی گفت: رفع محدودیت مکان و زمان و کاهش قابل توجه انواع و اقسام هزینه ها و مسائل حمل و نقل کتاب برای ناشران و مشتریان، از مزیت های اصلی نمایشگاه مجازی در مقایسه با نمایشگاه فیزیکی است؛ بنابراین پیش بینی می شود، میزان مراجعه مردم به نمایشگاه مجازی کتاب تهران در مقایسه با نمایشگاه فیزیکی بیشتر است.

طراحی جعبه های استاندارد برای بسته بندی خرید مشتریان نمایشگاه مجازی کتاب

سبحانی فر درباره بسته بندی کتاب های خریداری شده از نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: برابر با استانداردها، برای حفاظت از کتاب ها، جعبه هایی طراحی و ساخته شده است. بعد از انجام فرآیند خرید، پیام شامل بارکد صادر و برای مخاطب ارسال می شود بنابراین مشتری از زمان تحویل بسته به پست مطلع می شود که زمان آغاز تعهد شرکت مالی پست است. تلاش می کنیم در بازه زمانی تعریف شده مرسولات به دست مردم برسد؛ علاوه براین وقتی بسته به دست مصرف کنند رسید برای ناشر و البته مشتری پیام تحویل، ارسال می شود.

سبحانی فر با اشاره به اینکه 30 درصد تخفیف ویژه نمایشگاه مجازی کتاب تعیین شده است، خاطرنشان کرد: با اطلاع رسانی مطلوب، امکان دارد، بالغ بر 10 میلیون نفر از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بازدید و خرید کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت ارائه خدمات پستی برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزایش پیدا کرده است اضافه کرد: حجم ترافیک روزانه شرکت ملی پست، یک میلیون بسته است و در بازه یک هفته ای نمایشگاه این میزان به حد قابل توجهی افزایش پیدا کند؛ اگر تاخیری به وجود بیاید فقط به دلیل افزایش بار ترافیکی است.

کریمی درباره جریان جمع آوری تا تحویل کتاب مشتریان نمایشگاه مجازی گفت: زیرساخت نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با توجه به تجربه شرکت ملی پست در ارائه خدمات برپایه تجارت الکترونیک و فضای مجازی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده است. ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه به سامانه های پست دسترسی پیدا می کنند؛ به عبارت دیگر، نشانی ناشران ثبت و بعد از هماهنگی های لازم خرید مشتریان نمایشگاه از دفتر ناشران جمع آوری به در منازل خریداران ارسال می شود.

افزایش 10 تا 15 ظرفیت خدمات دهی به مشتریان و ناشران نمایشگاه مجازی کتاب

وی با بیان این مطلب که در هر استان بالغ بر 10 تا 15 ظرفیت خدمات دهی بهتر به مشتریان و ناشران نمایشگاه مجازی کتاب پیش بینی شده است، اضافه کرد: با توجه به محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تجربه قابل توجهی برای ارسال پستی کتاب در سال جاری برای شرکت ملی پست حاصل شد برهمین اساس برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران که پیش بینی می کنیم در مدت کوتاه 6 روزه ترافیک زیادی برای ارسال و توزیع به وجود خواهد آمد، خطوط جدیدی را طراحی کردیم که در کوتاه ترین زمان ممکن مرسوله ها، از ناشر، برای مخاطب ارسال شود.

مدیر منطقه پستی جنوب غرب تهران ادامه داد: ثبت سفارش در سیستم پست نمایش داده می شود و مامور پست برای جمع آوری کتاب اقدام می کند. کتاب های خریداری شده در بسته بندی ویژه نمایشگاه که پیش بینی شده بسته بندی می شود.

ناشران با دفاتر پست هماهنگ باشند

کریمی خطاب به ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: پیشنهاد می کنم ناشرانی جدید سامانه پست نخستین هماهنگی های لازم را با شعب پست انجام دهند چراکه موجب بروز کمترین چالش در زمان برگزاری نمایشگاه خواهد شد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48942

به "ظرفیت خدمات پستی برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزایش پیدا کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت خدمات پستی برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزایش پیدا کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید