طرح بازدید از کارگاه های صنایع دستی در گلپایگان برگزار می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیر میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان از اجرای طرح تابستانی کارگاه صنایع دستی گردی در شهرستان گلپایگان در محور گردشگری غرب استان اصفهان اطلاع داد.

طرح بازدید از کارگاه های صنایع دستی در گلپایگان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان؛ مصطفی قانونی مدیر میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان، با اعلام این مطلب اضافه نمود: با عنایت به اینکه در فصل تابستان به سر برده و لزوم ایجاد تنوع در ایجاد سفرهای تابستانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، طرح کارگاه صنایع دستی گردی در شهرستان گلپایگان ویژه گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی در این شهرستان به صورت آزمایشی اجرا شد.

او درباره چگونگی اجرای این طرح عنوان نمود: این طرح با حضور گردشگران و دوستداران هنر و میراث فرهنگی از کارگاه گلیم بافی در روستای سعید آباد از توابع این شهرستان شروع شد.

قانونی ادامه داد: در اولین مرحله از اجرای این طرح ، گردشگران با حضور راهنمایان عضو انجمن های دوستداران میراث فرهنگی شهرستان با حضور در این روستا ابتدا با رشته های صنایع دستی در این منطقه آشنا شده و سپس از کارگاه های گلیم بافی در این روستا بازدید به عمل آورند.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان توضیح داد: برای ایجاد جذابیت هر چه بیشتر در این تورها، گردشگران در عملیات پایین کشی و بریدن گلیم ها و جدا کردن آنها از دار گلیم بافی با هنرمندان همکاری می نمایند.

قانونی همچنین گفت: اولین مرحله از تور کارگاه های صنایع دستی گردی گلپایگان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر گلپایگان شروع شد.

در روستای سعید آباد گلپایگان در حال حاضر 30 هنرمند بافنده از بانوان روستائی در کارگاه های گلیم بافی مشغول به فعالیت هستند ، به گونه ای که تاسیس این کارگاه ها در این روستا به عنوان الگوئی جهت تاسیس این کارگاه ها در سایر روستا ها قرار گرفته است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12032

به "طرح بازدید از کارگاه های صنایع دستی در گلپایگان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح بازدید از کارگاه های صنایع دستی در گلپایگان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید