طالبان: استفاده طالبان از سلاح های روسی و ایرانی جنگ تبلیغاتی است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی طالبان استفاده این گروه از سلاح های روسی و ساخت ایران توسط اعضای این گروه را تکذیب کرد و این ادعاها را تبلیغات دشمن خواند.

طالبان: استفاده طالبان از سلاح های روسی و ایرانی جنگ تبلیغاتی است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان در توئیتی گزارش ها مبنی بر اینکه از اعضای این گروه در ولایت هلمند سلاح های روسی و ایرانی گرفته شده را تکذیب کرد و آن را جنگ تبلیغاتی خواند.

وی در توئیتی نوشت، سلاح هایی که این گروه استفاده می نماید یا از زمان جهاد علیه شوروی است و یا از نیروهای خارجی و افغان به غنیمت گرفته شده است.

پیش از این نیز ادعای تجهیز تسلیحاتی طالبان توسط روسیه و ایران مطرح شده بود که بلافاصله تکذیب شد.

چندی پیش نیز روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز درباره تجهیز یگان سرخ طالبان به تسلیحات پیشرفته آمریکایی و دوربین های دید در شب و هدف قرار دریافت پیاپی نیروهای امنیتی افغان گزارش داد که طالبان این تسلیحات را از نیروهای امنیتی افغان و یا نیروهای خارجی به غنیمت می گیرند.

علاوه بر این نیز مقامات امنیتی افغان بارها از فروش تسلیحات نیروهای امنیتی و دفاع افغان توسط بعضی از این نیروها به طالبان ابراز نگرانی نموده و برای جلوگیری از این روند کوشش می نمایند.

طالبان همچنین بارها پس از حمله گسترده به شهرستان های مختلف افغانستان و سقوط آن ها با دستیابی به تسلیحات و دیگر منابع موجود بسرعت این مناطق را ترک می نمایند و برنامه مدونی برای تحت کنترل نگه داشتن این مناطق ندارند.

جان سپکو سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان پیش از این گفته بود که نظارت بر مهمات نیروهای افغان بسیار محدود است طالبان فرماندهان خود را به خرید سلاح، سوخت و مهمات از سربازان افغان توصیه می نمایند، زیرا این اقدام هم آسان تر و هم ارزان تر است.

گفته می گردد که طالبان بدلیل فساد در ارتش افغانستان سلاح را ارزان خریداری می نمایند.

با این حال دولت افغانستان هنوز نتوانسته است راه حل موثری برای مبارزه با فروش تسلیحات و مهمات جنگی نیروهای افغان به طالبان اتخاذ کند.

بعضی از کارشناسان بر این باورند که عدم تدارکات رسانی به نیروهای امنیتی افغان و نقص همیشگی در روند پرداخت حقوق ماهیانه نیروهای امنیتی افغان نیز از عوامل اثرگذار در فروش تسلیحات و مهمات جنگی نیروهای افغان به طالبان محسوب می شوند.

.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13902

به "طالبان: استفاده طالبان از سلاح های روسی و ایرانی جنگ تبلیغاتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: استفاده طالبان از سلاح های روسی و ایرانی جنگ تبلیغاتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید