صدور 17 مجوز بوم گردی در گیلان، پیش بینی 40 واحد دیگر تا انتها سال 98

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ایجاد فرصت در صنعت گردشگری از روی آوردن جوامع محلی به کسب وکارهای دیگر جلوگیری می نماید.

صدور 17 مجوز بوم گردی در گیلان، پیش بینی 40 واحد دیگر تا انتها سال 98

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، شهرود امیرانتخابی در تشریح این خبر اضافه کرد: امروز در پاسخ به میل و اشتیاق روبه رشد سفر کردن و علاقه به طبیعت گردی در راستای حفظ محیط زیست و پایداری زیست بوم و فرهنگ مناطق گردشگری، مفهومی نو به نام بوم گردی و سفر مسئولانه به طبیعت ظهور پیدا نموده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان ادامه داد: بومگردی بیش از هرچیز یک نوع نگرش خاص و آینده نگرانه فرهنگی به مقوله گردشگری است که یکی از مهمترین نتایج این نگرش، ایجاد اشتغال پایدار برای ساکنان بومی منطقه و کسب درآمد برای آنان است تا از این طریق ساکنان منطقه ترغیب به حفظ محیط زیست،آداب و رسوم و آنچه برای گردشگران جذاب است، شوند.

امیرانتخابی گردشگری روستایی را در حفظ و پایداری محیط زیست طبیعی، فرهنگی و انسانی و همچنین توسعه پایدار تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: ایجاد فرصت پیشرفت در توسعه مالی صنعت گردشگری به عنوان جایگزینی برای سایر منابع درآمد مردم منطقه محسوب می گردد و از روی آوردن جوامع محلی به راههای دیگر کسب درآمد، مانند فروش زمین های کشاورزی و بهره برداری بی رویه از منابع طبیعی جلوگیری می نماید.

امیر انتخابی از افزایش سالانه میزان مسافران و گردشگران ورودی به استان به منظور رونق کسب و کار روستایی و اجرایی کردن طرح های بومگردی، در حوزه صدور موافقت اصولی اولیه جهت اقامتگاههای بومگردی توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان اطلاع داد و گفت: تفاهم نامه ای در سطح استانی بین معاونت عمرانی استانداری استان گیلان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان و مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان به امضا رسیده و بر همین اساس به منظور پیگیری و تسریع روند رسیدگی به درخواست های واصله، از تاریخ انعقاد تفاهم نامه تا کنون سی و پنج جلسه کمیته بوم گردی استان برگزار شده است.

او ادامه داد: در طی این جلسات، 622 پرونده که دارای شاخص های اقامتگاههای بوم گردی از قبیل معماری بومی همساز با اقلیم، احداث سامانه دفع بهداشتی فاضلاب، استقرار خانوار روستایی در ساختمان یا خانه محوطه پیرامونی به منظور قرارگیری گردشگران در فضای زندگی روستایی و... هستند مورد تایید و منجر به صدور موافقت اصولی اولیه برای متقاضیان واجد شرایط شده است.

امیر انتخابی اضافه کرد: در همین بازه زمانی تعداد 103 واحد با میزان سرمایه گذاری بالغ بر 105 میلیارد تومان و اشتغال 359نفر، پیروز به اخذ پروانه ساختمانی و صدور مجوز ایجاد و آغاز عملیات ساخت شده اند.

او توضیح داد: تعداد 17 واحد بوم گردی با میزان سرمایه گذاری بالغ بر 8 میلیارد تومان و اشتغال 76 نفر، پیروز به اخذ مجوز بهره برداری شش ماهه از این اداره کل شده اند و در حال حاضر در حال ارائه خدمات به مسافران و گرشگران محترم هستند که پیش بینی می گردد تا سرانجام سال 98 حدود 40واحد دیگر نیز به این تعداد اضافه نموده گردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12309

به "صدور 17 مجوز بوم گردی در گیلان، پیش بینی 40 واحد دیگر تا انتها سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 17 مجوز بوم گردی در گیلان، پیش بینی 40 واحد دیگر تا انتها سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید