سلطانی: انتخاب بیرانوند در جمع برترین ها منطقی است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حقیقتاً بیرانوند در چند سال اخیر بهترین دروازه بان ایران بوده و با سایر دروازه بان های وطنی به لحاظ عملکردی تفاوتی قابل توجه دارد. به طور مثال شاید بتوان گفت که او با دروازه بان دوم ایران به لحاظ کی

سلطانی: انتخاب بیرانوند در جمع برترین ها منطقی است

ناصر قراگزلو| حضورعلیرضا بیرانوند گلر ملی پوش پرسپولیس در ردیف برترین های قاره کهن و در کنار 5 ستاره عظیم تاریخ فوتبال قاره موضوعی بود که آن را با بهروز سلطانی دروازه بان سابق پرسپولیس و تیم ملی مطرح ساختیم و نظرات او را در این باره جویا شدیم.

به نظر شما حضور بیرانوند در ردیف 5 ستاره عظیم تاریخ فوتبال آسیا و در کنار ستاره های عظیمی همچون تیم کیهیل استرالیایی، کیسوکه هوندای ژاپنی، پارک جی سونگ کره ای و سامی الجابر عربستانی عادلانه است؟

- به نظرم قرار دریافت نام بیرانوند در جمع بهترین ها درست است چون این دروازه بان در عرصه مسابقات باشگاهی و ملی و رقابت های لیگ قهرمانان عملکردی خوب و قابل قبول داشته. بیرانوند در تمام بازی هایی که درون دروازه تیم باشگاهی و تیم ملی انجام داده ثبات خوبی داشته و گل های بدی نخورده و ضعف برجسته ای نداشته از همین رو به اعتقاد من قرار دریافت نام بیرانوند در جمع برترین های قاره آسیا و در کنار این ستاره های عظیم کاملاً منطقی است و قطعاً او لیاقت حضور در جمع بهترین ها را داشته.

آیا فقط با احتساب دریافت پنالتی از رونالدوی پرآوازه در جام دنیای 2018 روسیه می توان بیرانوند را در زمره برترین ستاره های یک قاره قرار داد؟

- بدون شک دریافت پنالتی عظیمترین بازیکن فعلی دنیا کار خیلی عظیمی بود که بیرانوند این مهم را انجام داد. نکته ای که 50 درصد در انتخاب بیرانوند نقش داشت اما 50 درصد دیگر هم به عملکرد و حضور عالی بیرانوند در مسابقات مختلف باشگاهی و ملی باز می گردد که بیرانوند در تمامی آنها نقش مثبت و قابل قبولی را ایفا نموده است.

از نگاه شما بیرانوند حتی در مارکت فوتبال ایران بازیکن عظیمی محسوب می گردد؟

- حقیقتاً بیرانوند در چند سال اخیر بهترین دروازه بان ایران بوده و با سایر دروازه بان های وطنی به لحاظ عملکردی تفاوتی قابل توجه دارد. به طور مثال شاید بتوان گفت که او با دروازه بان دوم ایران به لحاظ کیفی، 30 درصد تفاوت دارد و بالاتر است. بیرانوند به لحاظ دید، فیزیکی و عملکرد بهترین است و در این مهم نباید شک و تردیدی داشت اما این یک واقعیت است که اگر بیرانوند تمریناتش را بیشتر نکند و زحمت بیشتری نکشد، نمی تواند خودش را در شرایط عالی قبلی و فعلی حفظ کند و رقبا از او سبقت می گیرند. بیرانوند بدون غرور به صندلی رفیعی رسیده بنابر این غرور و تکبر نباید در وجود دروازه بان اول پرسپولیس و تیم ملی رخنه کند.

فاصله فنی بیرانوند با رادوشویچ چه اندازه است؟

- رادو دروازه بان خوب و مطمئنی است و نمی توان عملکرد او را نفی کرد اما بیرانوند در رفلکس ها، دید و برخی از تکنیک های دیگر دروازه بانی از رادو بهتر است و در این مهم تردیدی وجود ندارد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 27707

به "سلطانی: انتخاب بیرانوند در جمع برترین ها منطقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی: انتخاب بیرانوند در جمع برترین ها منطقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید