سفر با دوچرخه در شیراز افزایش داشته است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/فارس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت که با باز شدن پای دوچرخه های اشتراکی و در ایام شیوع بیماری کرونا، میزان سفر شهروندان شیرازی با دوچرخه، افزایش یافته است.

سفر با دوچرخه در شیراز افزایش داشته است

مسعود طهماسبی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به افزایش تعداد کاربران دوچرخه های اشتراکی به 72 هزار نفر طی چند ماه گذشته، گفت: تعداد سفرهای اجرا شده با دوچرخه در روز به 46 هزار سفر افزایش یافته است.

معاون شهرداری شیراز اظهار داشت که برای درک بهتر این اعداد، میزان استفاده شهروندان شیرازی از دوچرخه های اشتراکی در یک روز، معادل استفاده از 1000 تاکسی است.

او با بیان اینکه تحولات مطلوبی در حوزه گسترش زیرساخت ها و ناوگان حمل و نقل در سطح کلانهشر شیرار رقم خورده است، اضافه نمود: طی سال های اخیر 185 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده و مذاکراتی برای خرید اتوبوس های جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهار داشت: در سال های گذشته 20 ایستگاه مترو در قالب خط یک قطارشهری شیراز احداث شده و عملیات احداث خط دو با طول 15 کیلومتر از میانرود تا میدان آزادی نیز در دست اجراست و عملیات ریل گزاری آن تا 10 کیلومتر نیز اجرا شده است.

طهماسبی همچنین از عملیات عمرانی خط سه قطار شهری شیراز از سمت شهرک گلستان اطلاع داد و گفت: علی رغم تحریم ها و کمبود منابع اقتصادی اما خوشبختانه اقدامات مطلوب عمرانی بدون وقفه در این کلانشهر تداوم یافته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از افزایش دو برابری راستا دوچرخه سواری در آینده ای نزدیک در شیراز اطلاع داد و گفت: اکنون 300 کیلومتر راستا دوچرخه سواری داریم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48389

به "سفر با دوچرخه در شیراز افزایش داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با دوچرخه در شیراز افزایش داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید