سامسونگ برای توسعه تراشه های خود 115 میلیارد دلار سرمایه گذاری می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سامسونگ اعلام نموده که برای رقابت با شرکت های قدرتمندی مانند کوالکام، TSMC و اینتل، طی 10 سال آینده مبلغ 115 میلیارد دلار در بخش توسعه تراشه های خود سرمایه گذاری خواهد نمود و برای این کار، قرار است به صورت سالانه طی حدود یک دهه آینده، بودجه 9.6 میلیارد دلاری برای این بخش از شرکت سامسونگ کنار گذاشته گردد. سامسونگ امیدوار است که با این کار تا سال 2030، به سلطان بلامنازع صنعت تراشه سازی دنیا بدل گردد.

سامسونگ برای توسعه تراشه های خود 115 میلیارد دلار سرمایه گذاری می نماید

در حال حاضر، در بخش تراشه های حافظه، سامسونگ حرف اول را می زند ولی بازار این تراشه ها رو به افول است. سامسونگ میخواهد به غیر از حافظه، در دیگر زمینه ها هم تراشه های قدرتمند و همه فن حریفی را روانه بازار کند. طی این مدت، حدود 15 هزار شغل در زمینه تحقیق و توسعه و بخش فراوری این تراشه ها ایجاد می گردد.

سامسونگ 52 میلیارد دلار از این بودجه را صرف بهبود زیرساخت تراشه ها خواهد نمود و باقی این بودجه که مبلغ هنگفتی است، روانه بخش تحقیق و توسعه می گردد تا بتواند تراشه های نوآورانه ای را فراوری کند و توجه مشتریان بیشتری را جلب کند.

چنین اقدامی، جواب سامسونگ به بازار رو به افول تراشه های حافظه است. سامسونگ پیش از این هم اعلام نموده بود که با توجه به وضعیت پیش آمده برای این بازار، میخواهد نسبت به فراوری و توسعه دیگر تراشه ها هم توجه بیشتری نشان می دهد و حالا معین شده که این بلندپروازی سامسونگ، حدود 115 میلیارد دلار هزینه در پی دارد.

منبع: SamMobile

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6831

به "سامسونگ برای توسعه تراشه های خود 115 میلیارد دلار سرمایه گذاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ برای توسعه تراشه های خود 115 میلیارد دلار سرمایه گذاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید