رونمایی از سه کتاب تاریخ شفاهی به روایت ناصر فکوهی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، مجموعه تاریخ شفاهی هارون یشایایی، قباد شیوا و بهروز غریب پور به روایت ناصر فکوهی در شهر کتاب مرکزی رونمایی می گردد.

رونمایی از سه کتاب تاریخ شفاهی به روایت ناصر فکوهی

این سه کتاب در چارچوب پروژهای پیوسته با عنوان تاریخ فرهنگی ایران مدرن به انتشار می رسد، این پروژه به آنالیز گسترده فرهنگ ایران در قرن بیستم اختصاص دارد. هدف ناصر فکوهی و انتشارات گهگاه در این پروژه ارائه کتاب هایی برای توصیف شروعین کنشگر یا شخصیت فرهنگی به زبان قلم و روایت خود او بوده است.

ناصر فکوهی در مقدمه این کتاب این طور آورده است: این بخش از پروژه از سال 1384 به مثابه پروژه ای مستقل شروع شد و در نخستین مرحله صرفاً شامل مصاحبه های شفاهی و گردآوری اطلاعات بود. سه کتاب حاضر از کتاب هایی است که در بخش کنشگران فرهنگ معاصر منتشر می شوند. در یک کلام، هدف اساسی از این پروژه، رسیدن به تألیف های ابتدا توصیفی و سپس تحلیلی و نه تاریخ شناسانه، با نگاه فرهنگی اجتماعی برای درک مدرنیته در همه ابعاد مثبت و منفی آن، در ایران کنونی و کوشش برای گره گشایی از مسائل فرهنگی بر اساس داده ها و تجربیات گذشته است

به مناسبت انتشار اولین سری از کتاب های تاریخ شفاهی، مراسم رونمایی با حضور؛ هارون یشایایی، قباد شیوا و بهروز غریب پور، ابراهیم حقیقی، بهروز مرباغی و حسین پاکدل در شهر کتاب مرکزی برگزار خواهد شد.

مراسم رونمایی یکشنبه 18 تیرماه 1402، ساعت 18، شهر کتاب مرکزی خیابان شریعتی برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 تیر 1402 بروزرسانی: 18 تیر 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 89629

به "رونمایی از سه کتاب تاریخ شفاهی به روایت ناصر فکوهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از سه کتاب تاریخ شفاهی به روایت ناصر فکوهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید