روسیه دومین نیروی هوایی دنیا را در اختیار دارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، طبق رده بندی یک مجله انگلیسی، نیروهای هوا-فضای روسیه بعد از نیروی هوایی ایالات متحده، قدرتمندترین ناوگان هوایی در دنیا بشمار می رود و تنها از لحاظ تعداد هواپیما و بالگرد، از آمریکا عقب مانده است.

روسیه دومین نیروی هوایی دنیا را در اختیار دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، نوشت: رده بندی برترین نیروهای نظامی هوایی دنیا 2020 توسط نشریه انگلیسی فلایت اینترنشنال ( Flight International ) نشان داده است که نیروهای هوا-فضای روسیه در فهرست قدرتمندترین ناوگان هوایی ارتش های دنیا قرار گرفتند.

تحلیلگران این مجله ، روسیه را در این رده بندی صندلی دوم قرار دادند و یادآور شدند که این کشور از نظر تعداد ناوگان از ایالات متحده پایین تر است. بدین ترتیب که نیروهای هوا-فضای روسیه در ماه دسامبر سال 2019 شامل 4.163 دستگاه پرنده (شامل هواپیما و بالگرد) است که 8 درصد کل ناوگان هواپیماهای نظامی در دنیا می گردد .

طبق اطلاعات منتشره در این نشریه، در کل دنیا 1.067 فروند هواپیمای نظامی ساخت اتحاد جماهیر شوروی و روسیه فعلی، از جمله جنگنده های سوخو-27 و سوخو-30 وجود دارد که این تعداد 7 درصد کل هواپیماهای جنگی در دنیا است. در مجموع، سهم هواپیماهای جنگی روسی در دنیا 1616 فروند می گردد.

نیروی هوایی آمریکا صندلی نخست را در این رده بندی دارد که رقم 13.266 فروند هواپیما و بالگردها را به خود اختصاص داد. در رتبه سوم هواپیماهای نظامی چین قرار گرفته است که تعداد آنها 3.210 هواپیمای جنگی است.

پیش از این، نشریه آمریکایی نشنال اینترست در گزارشی پنج تا از قدرتمندترین نیروهای دریایی در دنیا را نام برده بود. این فهرست شامل ایالات متحده، چین، روسیه، انگلیس و ژاپن است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18969

به "روسیه دومین نیروی هوایی دنیا را در اختیار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه دومین نیروی هوایی دنیا را در اختیار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید