رمز بازگشت به دوران جوانی کشف شد ، سفر در زمان با فناوری واقعیت مجازی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فناوری های جدید به کاربران این اجازه را می دهند که هوشیار و جوان تر شوند یا حتی برای خود تجربیات احساسی هیجان انگیز بسازند.

رمز بازگشت به دوران جوانی کشف شد ، سفر در زمان با فناوری واقعیت مجازی

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، واقعیت مجازی (Virtual Reality) فقط برای بازی نیست، هرچند که تکنولوژی مشابه به کاربران اجازه می دهد تا در جهانی افسانه ای با هیولا ها بجنگند، بر ترس ها غلبه نمایند، تمرین عمل جراحی نمایند یا نگاهی به داخل ایستگاه فضایی بین المللی بیندازند، اما اکنون هدست های واقعیت مجازی به افراد مسن شانسی برای تجربه کردن مناظر و صدا های دور، لذت بردن از لحظه های گذشته شان و کاوش تجربیاتی که به دلیل کهولت سن یا ضعف جسمانی بصورت فیزیکی در زندگی واقعیشان غیرقابل دسترس است، می دهد.

واقعیت مجازی ثابت نموده که به عنوان یک تکنولوژی جدید برای خاطره درمانی در افرادی که حافظه آن ها دچار مشکل شده، مفید است. این افراد برای دیدن عکس های قدیمی، گوش دادن به آهنگ به عنوان راهی برای درگیر کردن ذهن و بهبود حالات، تشویق می شوند.

جیم آنگ از دانشگاه کنت انگلیس در این باره معتقد است: این فناوری در مراحل اولیه واقع شده است و احتیاج داریم تا آثار بلند مدت و آثار جانبی آن را دریابیم.

تحقیقات اخیر توسط استارت آپ MyndVR نشان می دهد که افراد مسن نه تنها از تکنولوژی واقعیت مجازی لذت می برند بلکه ظاهرا آرام تر و هوشیارتر به نظر می رسند.

MyndVR در بین شرکت هایی که در حال توسعه VR برای سالمندان هستند، فعالیت می نماید و منتظر نتایج تاثیر VR بر روی بیماران زوال عقل هستند. VR توانایی ساختن تجربیات احساسی هیجان انگیز را دارد. سیستم MyndVR به کاربران اجازه می دهد تا تجربیاتی از سفر به شهر های سراسر جهان تا دیدن سگ ها را امتحان نمایند. کاربران حتی می توانند به جوانی خود برگردند.

این استارت آپ می گوید بسته به محتوای ارائه شده، ماهانه افراد 350 تا 2000 دلار را برای هزینه این سرویس صرف می نمایند. همچنین این شرکت برنامه سفر های مجازی را با توجه به علاقه کاربران به آن ها ارائه می دهد. اگر فایده این فناوری همانطور که سازندگان آن انتظار دارند، ثابت گردد؛ می توان آن را به عنوان نقطه عطفی در زندگی افراد مسن دانست. این فناوری می تواند معیاری باشد تا افراد با آن بتوانند مکان زندگی خود را انتخاب نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16698

به "رمز بازگشت به دوران جوانی کشف شد ، سفر در زمان با فناوری واقعیت مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمز بازگشت به دوران جوانی کشف شد ، سفر در زمان با فناوری واقعیت مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید