راوی، به آن چه که هستی افتخار کن!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، الیار روشن:بیش تر آمریکایی ها نمی توانند اسم راوی سوریانارایانان را تلفظ کنند. آن ها نمی دانند که راوی در زبان سانسکریت به معنی خورشید است.

راوی، به آن چه که هستی افتخار کن!

هندوستان که بود، راوی با آما و آپا توی خانه خودشان زندگی می کردند. حتی آشپز و راننده هم داشتند. اما حالا توی آمریکا اوضاع با هند خیلی فرق دارد. دیگر از آن خانه باغ بزرگ خبری نیست. همگی توی یک خانه شهری کوچک زندگی می کنند.

راوی از وقتی کوچک بود انگلیسی را یاد گرفت، حتی توی خانه هم بیش تر انگلیسی صحبت می کند. اما مردمِ نیوجرسی در فهمیدن حرف هایش مشکل دارند. راوی سعی می کند یاد بگیرد مثل آمریکایی ها صحبت کند. اما مادربزرگش از این کار خوشش نمی آید. همیشه می گوید: به چیزی که هستی افتخار کن و یادت باشه از کجا اومدی.

راوی دلش می خواهد دوست جدید پیدا کند و با هم کلاسی هایش وقت بگذراند، اما نمی تواند با کسی ارتباط برقرار کند. نهایتاً سر از کلاس بازآموزی درمی آورد تا شاید مسائل زبانی اش برطرف شود. برای راوی که فوق العاده باهوش است و توی مدرسه قبلی اش در هندوستان دانش آموز نمونه بوده، رفتن به کلاس بازآموزی کاملاً مسخره و بی معنی است.

جو اهل آمریکاست و تمام زندگی اش را در نیوجرسی گذرانده. بهترین دوست هایش اوان و اتان تابستان اثاث کشی کردند و رفتند. او حالا هیچ دوست صمیمی ای ندارد.

جو اختلال شنیداری دارد و همین باعث شده نتواند با بقیه خوب ارتباط برقرار کند. بچه ها فکر می کنند چون با آن ها حرف نمی زند سرد و خشک است. اما درک نمی کنند که شلوغی و سروصدای بیش از حد مدرسه اذیتش می کند. حالا که بهترین دوستانش رفته اند؛ جو باید تنهایی به کلاس بازآموزی برود. همان جایی که دوست تازه ای منتظرش است.

جو و راوی هرچند هم سن و سالند، اما در دو کشور کاملاً متفاوت بزرگ شده اند. بنابراین هیچ کدامشان فکر نمی کردند ممکن است وجه اشتراکی با دیگری داشته باشد، اما درست وقتی که تصمیم می گیرند یک درس حسابی به دیلن سامرین -قلدرترین بچه مدرسه-بدهند، متوجه می شوند که شاید آن قدرها که خودشان فکر می کردند، متفاوت نیستند...

سارا ویکس و گیتا واراداراجان نویسندگان رمان یه جا برام نگه دار و میترا امیری مترجم آن است. انتشارات پرتقال هم کتاب را با قیمت 18 هزار تومان در دسترس علاقه مندان قرار داده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9651

به "راوی، به آن چه که هستی افتخار کن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راوی، به آن چه که هستی افتخار کن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید