رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی؛ بین 8 تا 10 هزار جوان سالانه به آمار افراد متقاضی مسکن اضافه می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پورابراهیمی گفت: در حال حاضر بین 8 تا 10 هزار جوان سالانه به آمار افراد متقاضی مسکن اضافه می گردد و برای تامین زمین، تقاضا های انباشته در استان کرمان وجود دارد.

رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی؛ بین 8 تا 10 هزار جوان سالانه به آمار افراد متقاضی مسکن اضافه می گردد

به گزارش خبرنگار از ، در نشست مشترک استاندار کرمان و معاون وزیر راه و شهرسازی تصمیمات جدیدی در حوزه زمین و مسکن اتخاذ شد تا مسائل مردم، تعاونی های مسکن مهر و زوج های جوان در این رابطه رفع شود.

استاندار کرمان در تشریح مصوبات این نشست گفت: در مورد واگذاری اراضی مسکونی در شهر های کوچک که منابع طبیعی در محدوده شهر زمین دارد باید توسط منابع طبیعی استان، ظرف یک ماه و نیم به راه و شهرسازی منتقل و سند نیز انتقال یابد و در راستای احداث یک صد هزار واحد مسکن توسط بنیاد مسکن وفق مقررات مربوط زمین توسط راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انتقال یابد و این بند شامل کلیه شهر های استان است.

محمدجواد فدائی ادامه داد: همچنین در این نشست مقرر شد اراضی دارای قابلیت مسکونی از حریم به محدوده قانونی شهر ها الحاق شود و توسط معاون امور عمرانی استانداری این موضوع پیگیری و عملیاتی شود. (منظور از این بند اراضی در تملک دولت است)

وی اظهارکرد: همچنین مقرر شد اراضی و املاک فرسوده دولتی به شرکت بازآفرینی شهری ایران منتقل شود و توسط معاون عمرانی استانداری پیگیری و اجرایی شود.

استاندار کرمان یادآور شد: در مورد اراضی موردنظر راه آهن نیز مقرر شد به صورت معاوضه قیمتی فی مابین راه و شهرسازی و شهرداری و در حریم کرمان اقدام شود.

فدائی گفت: مقرر شد تا نیمه اول اسفندماه امسال برنامه برش استانی احتیاج مسکن استان توسط راه و شهرسازی ارائه شود.

وی اضافه کرد: در مورد پروژه تعاونی مسکن مهر پارساگستر کریمان و نحوه رفع مشکل زمین تعاونی مقرر شد توسط نماینده مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی با بانک مسکن در تهران مکاتبه و در مورد تملک آن توسط بانک مسکن و پرداخت مابه التفاوت به تعاونی مسکن اقدام شود و در صورتی که اعضای اولیه تعاونی متقاضی زمین باشند در اراضی حاجی آباد یا نقطه دیگر طبق مقررات توسط راه و شهرسازی به صورت اجاره 99 ساله واگذار شود و پس از تسویه حساب با بانک مسکن، تسهیلات بانکی به اراضی 99 ساله واگذار شده توسط بانک مسکن منتقل شود و تعاونی مسکن مزبور نسبت به احداث واحد های مسکن مهر اقدام کند.

استاندار کرمان گفت: همچنین در این نشست در مورد تعاونی مسکن خبرنگاران مقرر شد در واگذاری جدید در اولویت قرارگیرد.

فدائی ادامه داد: همچنین مقرر شد ایجاد سه شهر جدید در گلزار و اطراف سیرجان مراحل قانونی خود را توسط معاونت عمرانی استانداری پیگیری کند.معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور نیز با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات ما مسکن مهر است، گفت: تامین مسکن در شهر های بالای 25 هزار نفر در حوزه کاری این سازمان است و در جائی که زمین داریم آماده واگذاری هستیم.

علی نبیان اضافه کرد: برنامه ریزی شده طی دو سال آینده 400 هزار واحد مسکونی شهری در کشور احداث شود که از این تعداد 200 هزار واحد در شهر های جدید و 200 هزار نیز در سایر شهر ها است.

وی یادآور شد: 100 هزار واحد از این مسکن ها در بافت فرسوده است که در ستاد بازآفرینی شهری دنبال می شود.

نبیان با تاکید بر اینکه برای واگذاری زمین مسئله ای نداریم، گفت: زمانی امکان واگذاری زمین وجود دارد که منابع آن موجود باشد.رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مسائل موجود برای تامین زمین زوج های متقاضی، گفت: برای تامین زمین مورد احتیاج منابع جدیدی از دولت احتیاج نداریم و با استفاده از سرفصل های گذشته قابل تامین است تا زمین به شکل مناسبی در اختیار جوانان متقاضی قرارگیرد.

محمدرضا پورابراهیمی اضافه کرد: در حال حاضر بین 8 تا 10 هزار جوان سالانه به آمار افراد متقاضی مسکن اضافه می شود و برای تامین زمین، تقاضا های انباشته در استان کرمان وجود دارد.

وی بااشاره به عدم واگذاری زمین از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، عنوان نمود: شهر کرمان وسعت بالایی به خود گرفته و تراکم پائینی دارد و شورای عالی شهرسازی برای صدور مجوز های جدید با محدودیت های روبرو شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که شهر های کوچک کرمان در تامین زمین برای جوانان متقاضی با مشکل روبرو هستند، ادامه داد: مشکل ما برای تامین زمین بعد از کرمان در شهر های اطراف این شهر است و جوابی برای مردم نداریم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه از سیاست های جدید وزارت راه و شهرسازی استقبال می کنیم، توضیح داد: باقی مانده مسکن های مهر در حال حاضر در حال تکمیل هستند.

وی با بیان اینکه مسائل تامین زمین در باغین به معضلی برای استان کرمان تبدیل شده است، ادامه داد: در شهر چترود نیز شهرکی در سال های قبل طراحی شده و وجوهی از مردم دریافت شده، اما اجازه ساخت به آن ها داده نمی شود که این مشکل باید رفع شود.

وی اظهار کرد: به دلیل افزایش قیمت مصالح، با تسهیلات پرداختی بانک مسکن امکان تکمیل واحد های مسکونی وجود ندارد و باید در آن تجدید نظر شود.نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: واگذاری بخشی از اختیارات وزیر راه و شهرسازی به مدیرکل راه و شهرسازی یا استاندار کرمان می تواند بخشی از مسائل مردم در این حوزه را رفع کند.

شهباز حسن پور به مسائل مردم در حوزه زمین و مسکن اشاره و توضیح داد: به عنوان نمونه خانه ای که از 70 سال قبل ساخته شده، بر اساس بخشنامه ای به عنوان اراضی ملی اعلام شده اند و مسائلی برای مردم ایجاد نموده است.

وی ادامه داد: در بعضی از شهر های سیرجان حدود 15 سال است که زمین واگذار نشده است و این موضوع مسائلی را برای مردم ایجاد نموده و موجب مهاجرت جوانان شده است.

در ابتدای این نشست محمد مهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان به بیان مسائل و مسائل حوزه مسکن پرداخت و خواهان رفع آن ها شد.

ی

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4092

به "رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی؛ بین 8 تا 10 هزار جوان سالانه به آمار افراد متقاضی مسکن اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی؛ بین 8 تا 10 هزار جوان سالانه به آمار افراد متقاضی مسکن اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید