خلاء بانک اطلاعاتی نیازمندان در کشور محسوس است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/مرکزی معاون استاندار مرکزی گفت: امروز بیش از هر زمانی به بانک اطلاعاتی احتیاجمندان در کشور و استان احتیاج داریم، اما در این حوزه با خلاء روبرو هستیم.

خلاء بانک اطلاعاتی نیازمندان در کشور محسوس است

بهروز اکرمی در جلسه شورای استانی نهادهای انقلابی با اشاره به اینکه گروه های حمایتی در کشور به شکل های متفاوت فعالیت دارند، بیان نمود: اگر خواستار انجام اقدامات مثبت و اثربخش هستیم باید بانک اطلاعات دقیق از افراد نیازمند در کشور داشته باشیم که متاسفانه دراین حوزه روبرو با خلاء روبرو هستیم.

وی با اشاره به در نظر دریافت بسته های حمایتی و آمادگی خیرین برای یاری، گفت: متاسفانه نقیصه بانک اطلاعاتی در حوزه نیازمندان کشور باعث شده است که یاری درستی به آنها صورت نگیرد، البته کمیته امداد و سازمان بهزیستی بانک اطلاعاتی در اختیار دارند اما این بانک شامل همه نیازمندان نیست.

اکرمی با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به ایجاد این بانک اطلاعاتی در کشور نیازمند هستیم، اضافه نمود: باید یکبار برای همواره این بانک اطلاعاتی تهیه گردد تا تعیین گردد چه افرادی تحت پوشش چه نهادهای حمایتی هستند تا در بروز حوادث به راحتی به آنها یاری گردد اما امروز با جای خالی این بانک در کشور روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه نبود اطلاعات دقیق و درست باعث شده که گاهی یک نفر از جانب چند نهاد یاری دریافت کند، اما یک نفر هیچ یاریی دریافت نکند، گفت: دستورالعمل تهیه این اطلاعات باید از جانب وزارت تعاون تدوین گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اضافه نمود: علاوه بر نهادهای رسمی که حمایت از نیازمندان را دنبال می نمایند با قشری به عنوان خیرین و موسسات خیریه روبرو هستیم که متاسفانه فاقد ساماندهی و متولی تعیین هستند و هر کدام از یک نهاد مجوز فعالیت دریافت می نمایند، در حالی که باید یک مرجع صدور مجوز برای موسسات خیریه را دنبال کند تا سوءاستفاده رخ ندهد اما جای خالی این مرجع نیز در کشور وجود دارد که این نقیصه نیز کار موسسات و نظارت بر این موسسات را سخت نموده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف سازمان بهزیستی و کمیته امداد تعیین است، توضیح داد: در اثر شیوع بیماری کرونا افراد بسیاری آسیب دیدند، در حال حاضر بعضی اقشار مانند کارگران فصلی، دست فروشان، رانندگان تاکسی و روحانیون فاقد منبع درآمدی ثابت بوده و دو ماه است که بیکارند درحالی که این افراد به معاش روزانه خود وابسته هستند و عواقب زیادی را متحمل شده اند که باید مدنظر قرار گیرند.

اکرمی اضافه نمود: در کنار خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باید این افراد اسیب دیده نیز به سرعت شناسایی شوند تا بسته های حمایتی از طرح مومنانه و یاری های ستاد اجرایی فرمان امام به دست نیازمندان واقعی برسد، همچنین به سرعت بیماران نیازمند توسط دانشگاه علوم پزشکی استان به هلال احمر معرفی شوند تا از یاری های 300 هزار تومانی منتفع شوند.

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه مجتبی تهامی مدیرکل ستاد فرمان حضرت امام(ره) در استان های لرستان و مرکزی، به تهیه 15 هزار بسته حمایتی به ارزش 250 هزار تومان برای استان مرکزی اشاره نمود که ظرف 10 روز آینده توزیع آن بین اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا شروع می گردد.

علیرضا محمودی معاون جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز از موجودی صندوق هلال احمر به مبلغ 12 میلیون و 900 هزار تومان اطلاع داد که توسط خیرین اهدا شده است و اضافه نمود: تا به امروز 63 بیمار کرونایی نیازمند در استان مرکزی شناسایی شده است که بیشتر آنها مربوط به شهرستان دلیجان و ساوه هستند و مبلغ 300 هزار تومان به حساب آنها واریز خواهد شد. در مجموع با معرفی بیماران نیازمند از جانب دانشگاه علوم پزشکی این رقم به حساب بیمار واریز می گردد.

دراین جلسه میلاد مشایخی رییس بهزیستی شهرستان اراک نیز با اشاره به اینکه در استان مرکزی 8 هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد که تنها 3800 نفر آنها مستمری بگیر هستند و باید به این قشر نگاه ویژه داشت، گفت: از این تعداد 1300 نفر در شهرستان اراک شناسایی شده است و 176 کودک کار نیز در اراک وجود دارد که تعدادی از بچه ها متعلق به همین زنان سرپرست خانوار هستند.

وی اضافه نمود: 34 هزار معلول نیز در استان مرکزی شناسایی شده است که تنها 5 هزار نفر آنها حقوق بالا بین 500 تا یک میلیون تومان را از بهزیستی در یافت می نمایند و مابقی یا سهم یارانه و یا حقوق 108 هزار تومان بهزیستی را دریافت می نمایند که باید در شرایط کنونی مدنظر جهت حمایت و یاری قرار گیرند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30190

به "خلاء بانک اطلاعاتی نیازمندان در کشور محسوس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلاء بانک اطلاعاتی نیازمندان در کشور محسوس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید