خبرنگاران 111 پروژه اقتصادی دهه فجر در استان کرمانشاه افتتاح می شود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه اعلام کرد: دهه فجر امسال 111 پروژه اقتصادی با اشتغالزایی یک هزار و 300 نفر در سطح استان به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

خبرنگاران 111 پروژه اقتصادی دهه فجر در استان کرمانشاه افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، هدایت حاتمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: از این تعداد 33 پروژه در حوزه صنعت، 51 پروژه در حوزه کشاورزی، 19 پروژه در حوزه گردشگری و مابقی مربوط به سایر حوزه هاست.

وی با بیان اینکه 12 پروژه اقتصادی نیز در ایام دهه فجر کلنگ زنی می شود، گفت: علاوه بر این پروژه ها 120 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در استان داریم که به نظر می رسد 77 مورد آنها تا انتها سال جاری به بهره برداری برسند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه به اجرای چهار پروژه عظیم وزارت نفت در استان هم اشاره کرد و گفت: این پروژه ها در مجموع با 120 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری منجر به تحول در اقتصاد استان خواهد شد.

حاتمی با بیان اینکه بیکاری مهمترین معضل برای کرمانشاه محسوب می شود، اظهارداشت: در سه سال گذشته تهیه سند اشتغال به دنبال رساندن نرخ بیکاری کرمانشاه به میانگین کشوری بودیم و تا کنون توانستیم این سند را با موفقیت اجرا کنیم.

وی افزود: براساس برنامه ریزی ها در سال های 97 و 98 توانستیم هر سال سه درصد از نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم و به نظر می رسد سال جاری نیز بتوانیم به این رقم برسیم.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نرخ بیکاری کرمانشاه اکنون سه درصد با میانگین کشوری فاصله دارد، گفت: به نظر می رسد تا انتها سال 1400 نرخ بیکاری کرمانشاه به میانگین کشوری برسد.

حاتمی، تنها راه برون رفت از معضل بیکاری را سرمایه گذاری و رونق بخش تولید دانست و گفت: از سال گذشته تسهیل گری در سرمایه گذاری را در دستور کار قرار دادیم و توانستیم فرایند صدور مجوز را تا 2 هفته کاهش دهیم.

وی افزود: در 10 ماه گذشته 2 هزار و 489 نفر درخواست صدور مجوز کسب و کار داشته اند که از این تعداد برای هزار و 635 مورد توسط دستگاه های مختلف مجوز صادر شده است.

حاتمی در ادامه با بیان اینکه اجرای 840 پروژه اقتصادی با اشتغال بالای پنج نفر را در استان در دستور کار داریم، گفت: از این تعداد هم اکنون 438 پروژه در حال اجراست که می تواند تحول جدی در اشتغالزایی استان داشته باشد.

وی افزود: برآورد اشتغال این 438 پروژه، 19 هزار شغل است که از این تعداد 122 پروژه در حوزه کشاورزی، 116 پروژه در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، 170 پروژه در حوزه صنعت و 20 پروژه در حوزه بهداشت و درمان در حال اجراست؛ 402 پروژه دیگر هم در مراحل مختلف اخذ مجوز ساخت و ساز است.

وی، احیا واحدهای راکد و توسعه واحدهای موجود را یکی دیگر از برنامه های اصلی مدیریت استان برای اشتغال زایی دانست و گفت: در چهار سال گذشته توانستیم 568 واحد راکد و نیمه فعال را به چرخه تولید برگردانیم.

معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: همچنین در این مدت 50 بنگاه اقتصادی طرح های توسعه خود را با موفقیت اجرا کردند.

حاتمی جذب اعتبارات ارزان قیمت را از دیگر موفقیت های کرمانشاه در حوزه اقتصادی دانست و گفت: کرمانشاه به تنهایی توانسته است 10 درصد از اعتباراتی که از محل منابع ارزان قیمت صندوق توسعه ملی به استان ها پرداخت می شود را در اختیار بگیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اعلام اینکه طرح ضربتی اشتغال با کمک مشاغل متوسط و کوچک در کرمانشاه اجرا می شود، اعلام کرد: هفته آینده معاونین وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به منظور بررسی و راهکارهای اجرایی این طرح به کرمانشاه سفر خواهند کرد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51415

به "خبرنگاران 111 پروژه اقتصادی دهه فجر در استان کرمانشاه افتتاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 111 پروژه اقتصادی دهه فجر در استان کرمانشاه افتتاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید