خبرنگاران نخستین فروشگاه دولتی صنایع دستی در شاهرود شروع به کار کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شاهرود- خبرنگاران- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: نخستین فروشگاه دولتی صنایع دستی این شهرستان با هدف برطرف دغدغه هنرمندان برای فراوری، بسته بندی، عرضه و بازاریابی شروع به کار کرد.

خبرنگاران نخستین فروشگاه دولتی صنایع دستی در شاهرود شروع به کار کرد

حمیدرضا حسنی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه برای آماده سازی و تجهیز فضای نمایشگاه حدود چهار میلیارد ریال هزینه شده، اضافه کرد: با توجه به فعالیت هنرمندان در بیش از 42 رشته، این فروشگاه در اختیار حدود 2 هزار هنرمند شهرستان نهاده شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه راه اندازی فروشگاه های دائمی صنایع دستی موجب رونق این صنعت و افزایش درآمد صنعتگران می گردد، یادآور شد: در 2 فروشگاه با استفاده از ویترین و مبلمان مناسب نمونه های گوناگون صنایع دستی برای فروش به نمایش گذاشته شده است.

حسنی اعلام کرد: بافت گلیم، جاجیم و دست بافته های سنتی، نمدمالی، معرق و منبت کاری، ویترای، قلم زنی، مسگری و سوزن دوزی از جمله دیگر تولیدات صنعتگران شاهرودی است که در این فروشگاه برای فروش گذاشته شده است.

وی، راه اندازی فروشگاه صنایع دستی را یکی از اهداف اداره میراث فرهنگی شاهرود مطرح کرد و اضافه کرد: به همین دلیل در هفته میراث فرهنگی یک فروشگاه دولتی در شاهرود و یک فروشگاه صنایع دستی هم در بسطام از سوی بخش خصوصی افتتاح شده است.

از مجموع بیش از 2 هزار صنعتگر شاهرودی حدود یکهزار و 500 هنرمند از بانوان در 42 رشته مانند نمدمالی، نقش اندازی، بافت گلیم و دست بافته های سنتی، سفال و سرامیک، قلم زنی مس و رشته های دیگر فعالیت دارند.

7359/6103

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9081

به "خبرنگاران نخستین فروشگاه دولتی صنایع دستی در شاهرود شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین فروشگاه دولتی صنایع دستی در شاهرود شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید