خبرنگاران رکورد انجام تست کرونا در قم شکسته شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، قم- خبرنگاران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: روز گذشته با انجام 718 تست، رکود انجام تست کرونا در این استان شکسته شد.

خبرنگاران رکورد انجام تست کرونا در قم شکسته شد

به گزارش شامگاه دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در این زمینه اضافه نمود: تعداد تست های کرونا دیروز به دو تا سه برابر روزهای قبل رسید.

وی اضافه نمود: روز گذشته کل نمونه های اخذ شده ویروس کرونا در قم، 718 مورد بود که شامل 520 تست رپید، 171 پی سی آر مراکز منتخب و 27 پی سی آر بیمارستانی بود.

به گفته وی، میزان مثبت بودن تست پی سی آر حدود 2 درصد در مقایسه با هفته قبل افزایش نشان می دهد.

در 24 ساعت منتهی به چهارم اسفندماه 99، 19 بیمار با علائم ابتلا به کرونا در بیمارستان پذیرش شدند؛ از این تعداد، 15 نفر علایم ابتلا به کرونا بستری شدند.

در 24 ساعت گذشته 16 بیمار از بیمارستان مرخص شدند و هیچ بیمار کرونا مثبتی فوت ننموده است؛ در حال حاضر 107 در بیمارستان بستری هستند که حال 13 نفر آن ها وخیم است.

با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، شرایط شیوع ویروس کرونا در استان قم از 15 دی از شرایط قرمز به نارنجی، در 6 دی از نارنجی به زرد و در 20 دی ماه جاری از زرد به آبی تغییر نموده است.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی کووید-19 می گردد و این ویروس 24 آذر 98 در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 9 دی 98 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی از جمله راه های انتقال آن است؛ پزشکان توصیه می نمایند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به هنگام عطسه ضروری است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس کرونا در خود و افراد خانواده، می توانند به مرکزهای جامع سلامت امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار 15 خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات رایگان دریافت نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52180

به "خبرنگاران رکورد انجام تست کرونا در قم شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رکورد انجام تست کرونا در قم شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید