جلوی حذف صفحات کتاب در نشریات را بگیریم، آلبرت کوچویی تقدیر شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه بعدازظهر امروز یکشنبه 27 آبان با حضور جمعی از مدیران فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و خبرنگاران در سرای کتاب خانه کتاب برگزار گردید.

جلوی حذف صفحات کتاب در نشریات را بگیریم، آلبرت کوچویی تقدیر شد

علیرضا بهرامی دبیر این جشنواره گفت: این جشنواره شکل نمی گرفت اگر خبرنگاران کتاب نبودند، 775 بزرگواری که با 535 اثر در جشنواره شرکت کردند. یک نکته ای که برای خود من دلگرم کننده بود تنوع شهرهای خبرنگاران شرکت کننده در جشنواره بود.

وی اضافه نمود: من به عنوان دبیر این جشنواره در دوره پیش کارفرمای دیگری داشتم و کارفرمای فعلی یعنی مدیرعامل فعلی خانه کتاب روش کارفرمای قبلی را ادامه داد که جای سپاس دارد، من این مساله را به اطلاع کارفرمای پیشینم رساندم و ایشان از کارفرمای جدید تشکر کرد. فکر می کنم چنین اتفاقی فقط در بخش فرهنگ رخ می دهد، سال قبل بخش عکس به جشنواره اضافه شد و سال جاری فضای مجازی، اگر دبیر بعدی بخش کاریکاتور مطبوعاتی و گرافیک رسانه را اضافه کند به نظرم بسته جشنواره کاملتر خواهد شد.

دبیر جشنواره کتاب و رسانه ادامه داد: یکی از دستاوردهایی که در دوره فعلی داشتیم این بود که تمام مراحل ثبت نام و داوری به صورت الکترونیکی و اینترنتی انجام شد و در حفظ محیط زیست و کاهش حمل ونقل شهری تاثیرگذار بودیم. همچنین جشنواره سال جاری برای اولین بار صاحب نشان، تندیس و لوگو شد.

بهرامی گفت: سال گذشته که تصمیم گرفتیم از دو رسانه استانی یعنی روزنامه خبر جنوب و ندای قلم در شهرستان خوی به خاطر استمرار کارشان تقدیر کنیم. خبر جنوب در موقعیتی قرار داشت که قرار بود صفحه کتابش تعطیل گردد اما به خاطر تقدیر جشنواره این اتفاق به تاخیر افتاد و اخیرا به خاطر گرانی کاغذ این صفحه تعطیل شد که البته امیدواریم این صفحه به روزنامه مذکور برگردد. سال جاری هم یکی از نشریات همشهری یکی از استان ها را برای تقدیر در نظر گرفته ایم که متاسفانه به خاطر تصمیم گیری های منطقه ای و مقطعی صفحه کتاب دیگر در رسانه مذکور وجود ندارد. امیدوارم مدیران رسانه ها اجازه ندهند صفحات کتاب به مرور کم گردد. همچنین اظهار تاسف دارم در باره برگزیدگانی که یا رسانه هایشان بسته شده یا آنها دیگر به عنوان خبرنگار کتاب در آن رسانه نیستند، همچنین از برخی برنامه های رادیویی که در آن حضور داشتم به علت حذف شان در روند داوری جشنواره معذرت خواهی می کنم.

وی در سرانجام سخنانش گفت: امیدوارم خبرنگاران کتاب که اینجا هستند روزی پیشکسوت های حوزه شان شوند.

در بخش دیگری از این برنامه آلبرت کوچویی به عنوان یکی از فعالان کتاب در رادیو مورد تقدیر نهاده شد و پس از تقدیر گفت: چهار ساله بودم که پدرم قلم به دستم داد و من را سه زبانه بار آورد. فارسی، آشوری و انگلیسی. همین ذوق و شوق بود که برادرم با مجلاتی که به خانه می آورد تشدید شد و من را راهی رسانه کرد.

این پیشکسوت رادیو گفت: م. آزاد در مدرسه دبیر ادبیات ما شد که باعث شد من به رادیو کشانده شوم و برای نخستین بار در رادیو نفت آبادان شعر پریای شاملو را خواندم.

کوچویی گفت: من از وقتی چشم باز کردم با سیاهی مرگ دو برادر 18 و 19 ساله و مرگ خواهر 7 ساله در خانه رو به رو شدم. دنیای من با سیاهی شروع شد و حروف سیاه کتاب و نشریات همدم و مونس من شدند. همین سیاهی هایی که روی صفحات سفید می دیدم باعث تسکین خاطرم می شد و حالا پس از 57 سال هنوز قلم به دست دارم. قلمی که پدر و مادر و مجله ای که برادرم به من سپرد به دست دارم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2545

به "جلوی حذف صفحات کتاب در نشریات را بگیریم، آلبرت کوچویی تقدیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوی حذف صفحات کتاب در نشریات را بگیریم، آلبرت کوچویی تقدیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید